سندرم سکته مغزی سالن زیبایی و آرایشگاه را بشناسید / متخصصان مغز از خطر بکش و خوشگلم کن می گویند

خط سلامت: سندرم سکته مغزی سالن زیبایی چیست و آیا در خطر آن قرار دارید؟

سندرم سکته مغزی سالن زیبایی و آرایشگاه را بشناسید / متخصصان مغز از خطر بکش و خوشگلم کن می گویند

سندرم سکته مغزی سالن زیبایی یکی از مواردی است که متخصصان مغز و اعصاب به آن پی برده اند و در این مورد هشدار می دهند.

متخصصان می گویند : روش شستشوی مو در سالن ها و آرایشگاههای زیباییی گاهی اوقات می تواند باعث سکته شود. کج کردن سر به عقب برای شستن مو باعث کشش غیر طبیعی گردن می شود و گردش خون در مغز را محدود می کند.

آنها ادامه می دهند: این کار حتی ممکن است باعث فشرده شدن یا پارگی رگ های خونی در ناحیه گردن شود که می تواند منجر به خونریزی یا لخته شدن خون در این ناحیه شود. لخته می تواند به سمت مغز حرکت کند و باعث سکته شود.

اگر هنگام شستن موها یا اکستنشن احساس سرگیجه کردید، بلافاصله دراز بکشید و بلافاصله اورژانس را خبر کنید.

علائم هشدار دهنده اولیه سندرم سکته در سالن زیبایی

علائم یک سکته معمولی عبارتند از:

بی حسی در کنار صورت، پا یا بازوها

سرگیجه

مشکل در صحبت کردن، تکلم نامفهوم

مشکل در درک افراد

سردرد شدید

تغییرات رفتاری

بی حسی در هر قسمت از بدن

افتادگی چشم ها و گوشه دهان

علائم سندرم سکته سالن زیبایی ممکن است شامل تهوع، استفراغ و سرگیجه، میگرن، سردرد، تاری دید، تورم در ناحیه گردن و تغییر در چشایی باشد.

اگر در زمان شستن موهای خود در سالن، یکی یا بیشتر این علائم را تجربه کردید، باید از کسی بخواهید که فوراً شما را به نزدیکترین بیمارستان ببرد. پزشکان ممکن است رقیق‌کننده‌های خون را تزریق کنند یا گزینه‌های درمانی دیگری را که مناسب به نظر می‌رسند، با در نظر گرفتن وضعیت حیاتی، سن و سلامت کلی مسیر درمان طی خواهد شد.

آیا راهی برای جلوگیری از این وجود دارد؟

پزشکان توصیه می‌کنند حتی زمانی که قصد آرامش و کاهش استرس را دارید، احتیاط کنید. اگرچه شستن موهای تان توسط شخص دیگری در حالی که روی صندلی دراز کشیده اید می تواند بسیار آرامش بخش باشد، اما همیشه باید مراقب باشید سرتان بیش از حد پیچ ​​نخورد.

مطمئن شوید راحت هستید و موهای تان زیاد کشیده نمی شود

در صورت امکان شستشوی مو در خانه را ترجیح دهید

اگر هنگام شستن موهای تان با کشیده شدن بیش از حد گردن احساس سرگیجه و حالت تهوع دارید، ناراحتی خود را اعلام کنید، کار را متوقف کرده و کاملاً دراز بکشید. کشش بیش از حد گردن می تواند خطرناک باشد.

داروهای ضد پلاکت و رقیق‌کننده‌های خون که معمولاً مانند سایر سندرم‌های سکته درمان می‌شوند، معمولاً برای درمان سرگیجه، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن مرتبط با سندرم سکته در سالن زیبایی بسیار مفید هستند.

توانبخشی در منزل

در صورت تجربه سکته مغزی، به غیر از مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، فرد باید سبک زندگی خود را نیز کمی تغییر دهد تا از بهبودی ایمن و سریع اطمینان حاصل شود که شامل جنبه های زیر است:

ورزش :

ورزش منظم گردش خون مناسب را تضمین می کند، قلب، ذهن و بدن را سالم نگه می دارد و سلامتی کامل را حفظ می کند. تمرینات سبک مانند یوگا همراه با پرانایاما متابولیسم را افزایش داده و به عملکرد مطلوب پانکراس کمک می کند.

شکر را کنار بگذارید

اگقندهای طبیعی مشتق شده از مادر طبیعت، مانند عسل و انگور ، نه تنها مواد مغذی و انرژی بیشتری را فراهم می کنند، بلکه به توانبخشی سریع نیز کمک می کنند.

سبزیجات را بگنجانید

استفاده از سبزیجاتی مانند گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه و کلم که دارای شاخص گلیسمی و بار پایینی هستند نیز به شدت توصیه می شود.

شام و خواب زودهنگام

برای بهبودی سریع، داشتن خواب سالم برای حداقل 6-7 ساعت ضروری است زیرا در طول خواب است که بدن خود را از فرسودگی روزانه ترمیم می کند. برای اطمینان از داشتن خواب آرام روزانه، فاصله سه ساعتی بین زمان خواب و زمان خواب خود را توصیه می‌کند.

نتیجه

رفتن به سالن یک فعالیت سرگرم کننده است و نیازی نیست از ترس سکته آن را به کلی از زندگی خود حذف کنید. به گفته پزشکان، با آگاهی مناسب می توان از سندرم سکته در سالن زیبایی جلوگیری کرد.

اگر سابقه خانوادگی سکته مغزی وجود دارد یا اگر در گذشته سکته داشته اید، باید از شامپو زدن در سالن اجتناب کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان