این 7 افسانه را در مورد سرطان سینه از ذهن دور کنید

خط سلامت: سرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها در زنان است که سالانه زنان زیادی را در سراسر جهان به خود درگیر می کند.

این 7 افسانه را در مورد سرطان سینه از ذهن دور کنید

سرطان سینه دلایل مختلفی دارد و به شرایط ژنتیکی و محیطی افراد مربوط می شود.

به گزارش خط سلامت باورها و افسانه هایی درباره سرطان سینه وجود دارد.

سرطان سینه و باور های رایج

سرطان سینه زنان را نسبت به بدن خود نگران می کند. باورهای رایج زیر درباره سرطان سینه وجود دارد:

 مواد غذایی ارگانیک و سرطان سینه 

غذاهای ارگانیک اخیراً به طور فزاینده ای محبوب شده است تحقیقات اهمیت استفاده از میوه ها و سبزیجات ارگانیک را برای پیشگیری از سرطان سینه نشان نمی دهد.

مکمل ها و سرطان سینه 

خوب است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و از مکمل های سلامتی برای تکمیل نیازهای غذایی خود به ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید.

با این حال هیچ پیشگیری شناخته شده ای برای سرطان سینه با شواهد علمی تایید نشده است. هیچ غذای واحد، ویتامین یا مکمل سلامتی نمی تواند از سرطان سینه جلوگیری کند.

اگر پستان ظاهری طبیعی داشته باشد، نیازی به انجام ماموگرافی نیست.

در حال حاضر، ماموگرافی هنوز موثرترین راه برای غربالگری سرطان پستان اولیه است. ماموگرافی می تواند ضایعاتی به اندازه 0.5 سانتی متر (0.2 اینچ) را تشخیص دهد. اکثر توده ها تا زمانی که اندازه آن ها حداقل 1 سانتی متر (0.4 اینچ) نباشد، احساس نمی شود.

 اشعه ماموگرافی باعث سرطان سینه می شود

زنانی که ماموگرافی انجام می دهند به ناچار در معرض سطوح بسیار کم اشعه ایکس قرار می گیرند زیرا ماموگرافی اساساً اشعه ایکس با دوز پایین است. با این حال مزایای ماموگرافی، به ویژه برای افراد بالای 40 سال، بسیار بیشتر از خطرات احتمالی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس است.

دوز مؤثر تشعشع از ماموگرافی حدود 0.7 mSv است تقریباً برابر با آنچه که یک فرد ​​از تابش آفتاب در مدت سه ماه دریافت می کند است.

اگر توده سینه من بدون درد باشد، نمی تواند سرطانی باشد

اکثر توده های سرطانی پستان، به خصوص در مراحل اولیه، بدون درد هستند. هرگز هیچ توده سینه را نادیده نگیرید، مهم نیست که چقدر کوچک یا بدون درد باشد زیرا تشخیص و درمان به موقع بهترین نتیجه را به همراه دارد.

 بیوپسی توده سرطانی باعث گسترش سریعتر سلول های سرطانی می شود.

مطالعات نشان داده اند بیوپسی باعث گسترش سلول های سرطانی نمی شود . گسترش سلول های سرطانی به ویژگی های خاص و میزان رشد سرطان مربوط می شود، به عنوان مثال اینکه آیا سرطان به رگ های خونی رشد کرده است یا خیر. تاخیر در تشخیص و درمان با خطر بیشتر گسترش سرطان همراه است.

داروهای گیاهی سلول های سرطان سینه را از بین می برند.

 تاکنون هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بتواند ثابت کند داروهای گیاهی سرطان سینه را درمان می کنند . اکثر ادعاهای مطرح شده توسط مطالعات بالینی در مقیاس بزرگ قابل اعتماد مورد آزمایش قرار نمی گیرند. اکثر مطالعات در مورد داروهای گیاهی روی حیوانات انجام شده است ولی روی انسان آزمایش نشده است. مطالعات بیشتری برای تعیین اثربخشی داروهای گیاهی در درمان سرطان سینه مورد نیاز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان