6 ماده غذایی که مسمومیت شان کشنده است + لیست مواد غذایی

خط سلامت: مسمومیت غذایی شامل هرگونه واکنش شدید نسبت به مواد غذایی است. میزان مسمومیت در افراد متفاوت است افراد ممکن است به یک بیماری خفیف مبتلا یا به شدت بیمار شوند.

6 ماده غذایی که مسمومیت شان کشنده است + لیست مواد غذایی

 

مسمومیت غذایی و عوامل

به گزارش خط سلامت  مسمومیت غذایی توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود. در کودکان زیر 5 سال که هنوز در حال توسعه سیستم ایمنی خود هستند و خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل عفونت سالمونلا سه برابر بیشتر از حد متوسط ​​است. زنان باردار بیشتر در معرض خطر ابتلا به برخی عفونت ها هستند.

منابع غذایی ایجاد کننده مسمومیت غذایی

شیر سنتی

شیر سنتی و غیر پاستوریزه منبع بالقوه بیماری های ناشی از غذا است. شیر سنتی برای کشتن باکتری ها حرارت داده نشده یا پاستوریزه نشده است. شیر سنتی می‌تواند حاوی ای کولای ، لیستریا، کمپیلوباکتر و سالمونلا باشد و باعث اسهال، استفراغ و بیماری های جدی مانند سندرم گیلن باره شوند که منجر به فلج می شود.

تخم مرغ

تخم‌مرغ‌ ها را در یخچال بگذارید و آن‌ها را کاملا بپزید تا از سالمونلا جلوگیری شود. سالانه تخم مرغ آلوده به سالمونلا باعث 79000 مورد مسمومیت غذایی در ایالات متحده و 30 مرگ می شود. جوجه ها می توانند سالمونلا را قبل از تشکیل پوسته به تخم مرغ منتقل کنند. باکتری ها همچنین تخم مرغ ها را از طریق مدفوع طیور آلوده می کنند. تخم مرغ ها را در یخچال بگذارید.

آرد

گاهی اوقات آرد خام به میکروارگانیسم هایی آلوده می شود که باعث مسمومیت غذایی می شود. آرد خام می تواند هنگام برداشت، آسیاب کردن و الک کردن به باکتری E. coli آلوده شود. آرد سفید E. coli را که می تواند باعث اسهال خونی، استفراغ و حتی نارسایی کلیه و مرگ شود  از بین نمی برد.

مرغ

مرغ را قبل از خوردن کاملاً بپزید تا خطر مسمومیت با کمپیلوباکتر یا سالمونلا را به حداقل برسانید. مرغ مانند همه حیوانات در روده خود باکتری دارد. عوامل بیماری زا مانند کمپیلوباکتر و سالمونلا می توانند در طول شستشو و بسته بندی آشپزخانه شما را می کنند.

گوشت چرخ کرده

گوشت گاو را کاملا بپزید تا از مسمومیت با سالمونلا جلوگیری کنید. E. coli در اوایل دهه 1990، زمانی که بیش از 700 بزرگسال و کودک به دلیل همبرگرهای نپخته که توسط یک فست فود زنجیره ای فروخته می شد، بیمار شدند، به یک نام آشنا تبدیل شد. E. coli عامل اصلی شیوع مسمومیت غذایی است. این باکتری به طور طبیعی در داخل بدن انسان و حیوانات وجود دارد. استیک ها و کباب هاباید به خوبی پخته شوند.

هات داگ

هات داگ را به طور کامل بپزید تا خطر ابتلا به لیستریا را به حداقل برسانید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان