بلایی که کبد چرب الکلی سر زنان می آورد

خط سلامت: کبد چرب باعث آسیب به کبد می شود وسالانه مردان و زنان زیادی را درگیر می کند. یکی از انواع کبد چرب، کبدچرب الکلی است که ناشی از مصرف الکل است.

 بلایی که کبد چرب الکلی سر زنان می آورد

کبد چرب کبد استئاتوتیک نیز نامیده می شود که شامل تجمع مداوم چربی اضافی در اندام اصلی پاک کننده بدن است. کبد آسیب دیده می تواند تأثیر عمده ای بر سلامت داشته باشد.

به گزارش خط سلامت بیماری کبد چرب الکلی کشنده است.

کبد چرب

کبد چرب یا بیماری استئاتوتیک کبد یک بیماری عمده و به طور فزاینده شایع است که احتمالاً یک پیش ساز زمینه ای برای بسیاری از بیماری ها، از جمله موارد مربوط به قلب است . کبد چرب با عوامل خطرساز قلبی عروقی شناخته شده مانند فشار خون بالا ، کلسترول بالا و دیابت مرتبط است.

با این حال ، همه اشکال این بیماری ناشی از مصرف بیش از حد الکل نیست . دو زیر مجموعه بیماری کبدی استئاتوتیک با نوشیدن بیش از حد الکل مرتبط است: بیماری کبدی مرتبط با الکل (ALD) و بیماری کبدی مرتبط با اختلال متابولیک و مرتبط با الکل (MetALD).

در تحقیقاتی در لس انجلس آمریکا محققان دریافتند حدود یک پنجم از گروه مورد مطالعه در طول زمان به نوعی از بیماری کبد چرب مبتلا شدند و احتمال ابتلای مردان به این بیماری دو برابر زنان بیشتر بود. با این حال، طی یک دوره پیگیری به طور متوسط ​​حدود 27 سال، زنان مبتلا به بیماری کبد چرب دو برابر بیشتر از مردان احتمال مرگ داشتند. به ویژه وقتی نوبت به احتمال مرگ ناشی از بیماری کبد چرب مرتبط با الکل رسید، شکاف جنسیتی باقی ماند.

محققان دریافتند زنان مبتلا به ALD نسبت به مردان مبتلا به این عارضه 160 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند و همچنین 83 درصد احتمال مرگ ناشی از MetALD بیشتر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان