موهای تان را با این روغن طبیعی ابریشمی کنید/ ماسک های شیمیایی را کنار بگذارید

خط سلامت: روغن گیاهی خاصیت های متفاوتی برای سلامتی دارند. یکی از روغن های گیاهی روغن گل یاس است که از مهم ترین خواص آن می توان به حفظ شادابی و طراوت موها اشاره کرد.

موهای تان را با این روغن طبیعی ابریشمی کنید/ ماسک های شیمیایی را کنار بگذارید

روغن گیاهی در طب سنتی در درمان مشکلات پوست و مو استفاده می شوند. 

به گزارش خط سلامت به خواص روغن گل یاس برای تقویت مو پرداخته می شود.

روغن گیاهی و گل یاس

روغن گیاهی گل یاس یک راه حل یک مرحله ای برای بسیاری از مشکلات مو و پوست سر است. یاس با نام علمی Jasminum officinale یک گیاه گلدار بومی جنوب آسیا است. به خاطر شکوفه های سفید زیبا و رایحه دلپذیرش معروف است.

اسانس استخراج شده از گیاه یاس به دلیل عطر فریبنده آن بسیار ارزشمند است و در محبوب ترین عطرها در سراسر جهان استفاده می شود. این روغن معمولاً از طریق تقطیر استخراج می شود. روغن یاس برای رشد مو و مشکلات پوست سر بسیار مفید است. رطوبت مو را حفظ می کند و باعث تقویت تارهای مو می شود. اعتقاد بر این است روغن یاس به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند

سایر فواید روغن یاس برای مو

حفظ رطوبت موها

روغن گل یاس وقتی به عنوان روغن مو استفاده می شود به مرطوب نگه داشتن مو و پوست سر کمک می کند، به خصوص بعد از شستشوی موها.

روغن گل یاس

تقویت روحیه

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله اروپایی فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است، محققان چگونگی تأثیر گیاه یاس را بر سیستم عصبی بررسی کردند. آن ها دریافتند بوی گیاه احساس راحتی و شادی بیشتری ایجاد می کند.

مزایای ضد میکروبی

ثابت شده است روغن گل یاس هم ویژگی های ضد باکتریایی و هم ضد ویروسی دارد و آن را به یکی از اسانس های متعدد با مزایای ضد میکروبی تبدیل می کند. روغن یاس توسط محققان روی یک سویه E. coli برای تعیین کیفیت ضد باکتریایی آن مورد آزمایش قرار گرفت.

همانطور که در مطالعه ای که در مجله علوم دارویی هند منتشر شد، آن ها کشف کردند چند عنصر موجود در روغن یاس دارای اثرات ضد باکتریایی بر E. coli هستند.

روغن گل یاس یک مکمل عالی می باشد که نه تنها برای بهبود سلامت مو، بلکه برای سلامت کلی نیز مفید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان