سبک زندگی که مغز را قوی و شاد نگه می دارد / در گفتگو با متخصصان تغذیه هاروارد

خط سلامت: سبک زندگی افراد مجموع عادات روزانه افراد را شامل می شود. سبک زندگی افراد ارتباط مستقیمی بر سلامتی جسمی و ذهنی آن ها دارد.

سبک زندگی که مغز  را قوی و شاد نگه می دارد / در گفتگو با متخصصان تغذیه هاروارد

سبک زندگی سالم سبب افزایش طول عمر و کاهش ریسک ابتلا به انواع بیماری ها می شود. الگوهای سالم روزمره می توانند انرژی افراد را افزایش دهند. 

به گزارش خط سلامت سبک زندگی سالم با تغییراتی در عادات زندگی ایجاد می شود.

سبک زندگی سالم

سبک زندگی باید در جهت پیشرفت سلامتی افراد باشد. در اینجا شش قانون برای داشتن سبک زندگی سالم،  مغزی آرام تر، و شادتر زندگی کردن آورده شده است:

مصرف غذاهای مغذی

مصرف غذاهایی که فراوری نشده اند برای سلامتی بسیار مفید است. به عنوان مثال، سبزیجات، انواع توت ها، غلات فرآوری نشده و حبوبات، منابع عالی فیبر هستند که برای سلامت روده و ایجاد محیط هایی که باکتری های خوب، می توانند در آن رشد کنند، بسیار مهم است.

همچنین کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند آن هایی که در سبزیجات یافت می‌شوند، آهسته‌تر توسط بدن پردازش می‌شوند. این بدان معناست که خوردن آن ها در جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند. متابولیسم سالم یک عامل کلیدی برای سبک زندگی سالم است.

مصرف سبزیجات رنگی

از سبز تیره کلم بروکلی و اسفناج گرفته تا نارنجی هویج و فلفل، خوردن طیف وسیعی از رنگ‌ها منبع ثابتی از مواد مغذی است که برای عملکرد صحیح مغز  و ذهنی آرام  ضروری هستند.

گیاهان و ادویه جات مانند زعفران، رزماری، زردچوبه، فلفل سیاه و ریحان نیز رنگ، طعم و خواص ضد اضطراب - به شکل مواد پیچیده ای به نام فعال زیستی - را به وعده های غذایی اضافه می کنند.  به عنوان مثال کورکومین ، ماده فعال زیستی موجود در زردچوبه به مدیریت التهاب و کلسترول بالا کمک می کند.

اهمیت به مصرف ریز مغذی ها

ویتامین های B کمپلکس، C، D و E، و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و روی همگی ریزمغذی های مهمی هستند که می توانند به کاهش اضطراب کمک کنند. کمبود آهن شایع ترین کمبود تغذیه ای است، بنابراین یکی از مواد غذایی عالی شکلات طبیعی  و یک تکه پرتقال است. کاکائو منبع آهن است، اما از آنجایی که از یک گیاه است، ویتامین C به حداکثر جذب کمک می کند. به همین دلیل این ترکیب قدرتمند است.

بسیاری از ریز مغذی ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که می توانند مغز را از زوال طولانی مدت محافظت کنند. آن ها همچنین به تولید و تنظیم مواد شیمیایی خلق و خو مانند دوپامین و سروتونین کمک می کنند.

مصرف چربی های سالم

مغز از 60 درصد چربی تشکیل شده است و تامین مداوم چربی های سالم یکی از مهم ترین عوامل در حفظ سلامتی است.

روغن زیتون و آووکادو ضد التهاب هستند و سلامت روده و متابولیک را تقویت می کنند. آن ها باید روغن های اصلی برای تهیه غذا باشند و اکثر چربی های دریافتی بدن را تشکیل دهند.

پرهیز از افزایش دهنده های قند خون 

شاخص گلیسمی (GI) سرعت تاثیر غذاها بر سطح گلوکز خون را اندازه گیری می کند. بنابراین کربوهیدرات‌های با GI بالا مانند آرد گندم تصفیه‌شده، برنج سفید و سایر نشاسته‌ها قند خون را افزایش می دهند.

حفظ ثبات و تعادل

برای ایجاد یک برنامه غذایی مناسب ، غذاهای سالمی را دنبال کنید که با مشخصات طعمی و روش های غذایی که قبلاً دوست دارید، مطابقت داشته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان