این 7 آجیل و دانه روغنی پوست تان را درخشان و مرطوب می کند

خط سلامت: پوست یکی از نقاط آسیب پذیر و درتماس با محیط است به همین دلیل باید مراقبت های پوستی را برای حفظ بهتر و شاداب تر پوست انجام داد.

این 7 آجیل و دانه روغنی پوست تان را درخشان و مرطوب می کند

پوست لطیف و شاداب زمانی ایجاد می شود که افراد از مواد طبیعی برای تقویت پوست خود استفاده کنند. آجیل و دانه های روغنی مهم ترین منبع تقویت پوست هستند.

به گزارش خط سلامت مصرف انواع آجیل به تقویت لطافت پوست کمک می کند.

پوست لطیف با آجیل

پوست افراد خصوصا در فصل زمستان خشک و آسیب پذیر می شود. توجه به نقاط تیره، چین و چروک، خطوط ریز و کدر پوست در بسیاری از افراد باعث ایجاد اضطراب می شود. برای داشتن پوستی مرطوب و سالم می توان مصرف برخی از انواع  آجیل را در سبد غذایی اضافه کرد. آجیل و دانه های روغنی زیر برای تقویت پوست استفاده می شوند:

 بادام

بادام منبع غنی ویتامین E است، آنتی اکسیدانی که به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. ویتامین E همچنین از تولید کلاژن حمایت می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. علاوه بر این، بادام حاوی بیوتین است که با حمایت از بازسازی سلولی به سلامت پوست کمک می کند.

 گردو

اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب غیراشباع موجود در گردو با کاهش التهاب و خطوط ریز به سلامت پوست کمک می کنند. گردو همچنین حاوی روی است که برای حفظ پوست صاف و جلوگیری از آکنه ضروری است. علاوه بر این، کمپلکس ویتامین B موجود در گردو به مرطوب شدن پوست و کاهش خطوط ریز کمک می کند.

 دانه چیا

دانه چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به دلیل خواص ضد التهابی شناخته شده است. این اسیدهای چرب به حفظ عملکرد پوست، جلوگیری از کم آبی و ارتقای پوست سالم کمک می کنند. دانه های چیا همچنین منبع خوبی از روی هستند، ماده معدنی که از تولید کلاژن و بهبود زخم ها پشتیبانی می کند.

 دانه کتان

دانه کتان یکی دیگر از منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش التهاب کمک می کند و پوست را مرطوب و انعطاف پذیر نگه می دارد. دانه کتان همچنین حاوی لیگنان است، ترکیباتی با خواص آنتی اکسیدانی که به محافظت از پوست در برابر آسیب کمک کند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است، آنتی اکسیدانی که به خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک می کند.

تخمه کدو 

تخمه کدو که به نام پپیتا شناخته می شود، منبع خوبی از روی است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. روی از سیستم ایمنی بدن حمایت و به بهبود زخم کمک می کند و برای افرادی که پوست شان مستعد آکنه است مفید می باشد.

 دانه کنجد

دانه های کنجد سرشار از روی و یک ماده معدنی ضروری برای سلامت پوست است. روی به تنظیم تولید چربی کمک می کند و برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند مفید است.

علاوه بر این دانه های کنجد حاوی سزامول است، ترکیبی با خواص آنتی اکسیدانی که به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان