آیا صحبت کردن طولانی با تلفن همراه خطر فشار خون بالا را افزایش می دهد؟

خط سلامت: تلفن همراه یک وسیله ارتباطی مهم است که افراد دائما در حال استفاده از آن هستند. تلفن همراه همانطور که مزایای ارتباطی زیادی دارد اما برای سلامتی مشکلاتی را ایجاد می کند که لازم است از آنها آگاه باشید.

 آیا صحبت کردن طولانی با تلفن همراه خطر فشار خون بالا را افزایش می دهد؟

تلفن همراه بر سلامت جسمی و روانی افراد تاثیر می گذارد به همین دلیل مدیریت استفاده از آن امری مهم است که باید به آن توجه بیشتری شود.

به گزارش خط سلامت صحبت کردن بیش از حد با تلفن همراه منجر به افزایش خطر ابتلا به فشار خون می شود.

تلفن همراه و فشار خون

تلفن همراه به بخش بزرگی از زندگی روزمره تبدیل شده است. با این حال نباید خطرات سلامتی استفاده از تلفن همراه را نادیده گرفت. یک مطالعه جدید عوارض صحبت کردن با تلفن همراه به مدت 30 دقیقه یا بیشتر در هفته را ارزیابی کرده است. طبق این مطالعه استفاده طولانی مدت از تلفن همراه می تواند خطر فشار خون بالا را افزایش دهد.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به 1.3 میلیارد بزرگسال بین 30 تا 79 سال در سراسر جهان فشار خون بالا دارند. این یک عامل خطر اصلی برای حمله قلبی و سکته مغزی و همچنین عامل اصلی مرگ زودرس است. آگاهی در مورد علل فشار خون بالا و مشکلات سلامتی ناشی از فشار خون بالا مهم است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در نشریه قلب Digital Health خطر ابتلا به فشار خون در افرادی که مدت زمان زیادی با تلفن حرف می زنند در مقایسه با افرادی که کمتر از 30 دقیقه با تلفن صحبت می کنند، 12 درصد بیشتر است.

معایب استفاده بیش از حد تلفن همراه

استفاده بیش از حد تلفن همراه مضرات زیر را به دنبال دارد:

افزایش تنش عضلانی

یکی از شایع ترین عوارض جانبی استفاده از تلفن همراه ، کشش عضلانی در گردن، شانه ها و بازوها است. نگه داشتن تلفن برای مدت طولانی این ماهیچه ها را تحت فشار قرار می دهد و منجر به ناراحتی و سردرد می شود.

گوش درد یا آسیب به پرده گوش

این یکی دیگر از عوارض جانبی بالقوه صحبت بیش از حد با تلفن همراه است. علاوه بر این، استفاده مداوم از هدفون یا ایرپاد می تواند باعث مشکلات گوش مانند وزوز گوش شود. این مسئله ناراحت کننده و تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی دارد و منجر به اضطراب، افسردگی و اختلالات خواب می شود.

بیماری چشم

نگاه کردن به صفحه گوشی برای مدت طولانی باعث خستگی چشم می شود که منجر به خشکی چشم، تاری دید و سردرد می شود. تماشای بیش از حد صفحه نمایش منجر به چاقی می شود .

مشکلات تمرکز

اگر هنگام انجام کارهایی مانند رانندگی یا کارهای دیگر با تلفن صحبت می کنید، احتمال حواس پرتی و اشتباه بالا است.

استرس

طبق تحقیقات مکالمات تلفنی پر هیجان یا استرس زا منجر به افزایش سطح استرس می شود که تأثیرات منفی بر سلامت جسمی و روانی دارد. مدیریت سطوح استرس برای حفظ سبک زندگی سالم ضروری است.

احتیاط در استفاده از تلفن همراه

استفاده بیش از حد از تلفن همراه منجر به این عوارض جانبی موقت می شود. اما با استراحت، کشش، تمرین وضعیت بدنی می توان آن ها را کاهش داد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان