در روز چقدر باید پروتئین مصرف کنید؟ + نیاز به پروتئین بر اساس سن

خط سلامت: پروتئین به ساخت و حفظ عضلات و به لاغر ماندن کمک می کند.شیک های پروتئینی راهی مفید برای افزایش مصرف پروتئین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می باشند.

در روز چقدر باید پروتئین مصرف کنید؟ + نیاز به پروتئین بر اساس سن

پروتئین به حفظ سیری کمک می کند. برخی تحقیقات نشان داده اند دریافت بیش از مقدار مجاز رژیم غذایی (RDA) به کاهش وزن و حفظ توده عضلانی وبه کاهش تری گلیسیرید کمک می کند.

به گزارش خط سلامت مصرف پروتئین برای یک فرد معمولی که یک رژیم غذایی 2000 کالری مصرف می کند، داشتن محدوده 50 تا 175 گرم پروتئین روزانه است.

پروتئین و شیک پروتئین

پروتئین زمانی که به حد لازم در بدن نباشد یا به هر دلیلی نیاز به پروتئین بیشتر باشد افراد می توانند از شیک پروتئین استفاده کنند.

پروتئین در افراد سالمند

افراد بالای 65 سال باید بر مصرف پروتئین تاکید ویژه ای داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد افراد مسن برای حفظ توده عضلانی با افزایش سن به مصرف پروتئین بیشتری (1.2 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) نیاز دارند. حفظ عضلات به این معنی است با افزایش سن، قدرت و توانایی برای انجام کارهای روزانه حفظ شود.

انواع پروتئین

پروتئین ها امروزه از انواع مواد غذایی زیر دریافت می شوند:

آب پنیر

پروتئین آب پنیر محصول فرعی فرآیند پنیرسازی است و آمینو اسیدها، بلوک های سازنده پروتئین را فراهم می کند. آب پنیر همچنین به راحتی با اسموتی ها ترکیب می شود. تحقیقات نشان می دهد در ترکیب با تمرینات قدرتی به عضله سازی کمک می کند. آب پنیر حاوی لاکتوز قند شیر است، بنابراین اگر رژیم گیاهخواری یا بدون لبنیات را دنبال می کنید برای شما مناسب نیست.

سویا

ثابت شده است این پروتئین گیاهی به اندازه پروتئین آب پنیر در تحریک رشد عضلات موثر است. پروتئین سویا همچنین حاوی ایزوفلاون است که نشان داده شده است در برابر بیماری های قلبی، پوکی استخوان و برخی سرطان ها محافظت می کند. سویا یکی از 9 آلرژن غذایی است، به طوری که باعث شده بسیاری از برندهای غذایی به سمت منابع پروتئین گیاهی دیگر بروند.

نخود

برای افرادی که نیاز به اجتناب از لبنیات و سویا دارند، پروتئین نخود به یک جایگزین عالی تبدیل شده است. پروتئین نخود دارای طعمی است که برخی از مردم آن را دوست ندارند.

برنج قهوه ای

این پودر گیاهی به راحتی هضم می شود و هم در اسموتی ها و هم در محصولات پخته شده به خوبی عمل می کند. پروتئین برنج قهوه ای دارای اسید آمینه لیزین است، بنابراین هوشمندانه است در منابع پروتئینی خود تنوع داشته باشید.

آب قلم

آبگوشت استخوان بسیار مغذی است. افرادی که در هضم پروتئین های گیاهی با فیبر بالاتر مشکل دارند، از آبگوشت استخوانی که به راحتی هضم می شود، استفاده می کنند.

بادام

پودر بادام در همه چیز از اسموتی گرفته تا کلوچه استفاده می شود. بادام علاوه بر تامین پروتئین، مقادیر قابل توجهی از کلسیم و پتاسیم طبیعی را دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان