دانشمندان می گویند مصرف استامینوفن خطرناک است/ بایدها و نبایدهای مصرف

خط سلامت: بارداری دوره حساسی است که باید به دقت گذرانده شود زیرا مصرف برخی قرص ها در دوران بارداری بر رشد آینده کودک تاثیر می گذارد.

دانشمندان می گویند مصرف استامینوفن خطرناک است/ بایدها و نبایدهای مصرف

بارداری باید با چکاپ های پزشکی همراه باشد تا خطری مادر  و کودک را تهدید نکند.

به گزارش خط سلامت محققان بین افزایش مصرف استامینوفن در دوران بارداری، به ویژه در سه ماهه دوم بارداری و مشکلات توجه و رفتار در کودکان خردسال ارتباط پیدا کردند.

بارداری و استامینوفن

بارداری با مصرف برخی داروها ریسک خطر را افزایش می دهد.  در حالی که استامینوفن بی‌خطرترین مسکن در دوران بارداری در نظر گرفته می‌شود، این مطالعه روندی را نشان می‌دهد در آن مصرف بیشتر، به‌ویژه در سه ماهه دوم، با مشکلات مربوط به توجه بیشتر و بیش فعالی( ADHD ) در کودکان مرتبط است.

این مطالعه استفاده مکرر استامینوفن در بارداری، به ویژه در سه ماهه دوم، را با مشکلات توجه در کودکان مرتبط می داند.

بیش از 300 کودک مورد ارزیابی قرار گرفتند نشان دهنده روند رفتارهای مرتبط با توجه و بیرونی بیشتر با افزایش مواجهه با استامینوفن بود.

این تحقیق به نگرانی‌های موجود در مورد تأثیر استامینوفن بر رشد کودک اضافه می‌کند، اما مطالعات بیشتری برای شواهد قطعی مورد نیاز است.

محققان همچنین از مراقبان خواستند تا به ده‌ها سؤال استاندارد در مورد رفتار و توانایی فرزندشان برای توجه در سنین 2، 3 و 4 پاسخ دهند. این تحقیق بخشی از مطالعه توسعه کودکان ایلینوی در دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign است که چگونگی تأثیر قرار گرفتن در معرض محیطی بر رشد کودک را بررسی می کند. این مطالعه صدها کودک را ردیابی کرد و داده‌هایی را در مورد مواجهه با مواد شیمیایی قبل از تولد جمع‌آوری کرد و از مراقبان خواست تا رفتارها و ویژگی‌های آنها را در سنین ۲، ۳ و ۴ سالگی ارزیابی کنند.

استامینوفن و بیش فعالی 

در حالی که استامینوفن ایمن ترین مسکن و کاهش دهنده تب موجود در دوران بارداری در نظر گرفته می شود، مطالعات قبلی شواهدی از طیف وسیعی از پیامدهای منفی احتمالی برای کودکانی که در دوران بارداری در معرض این دارو قرار گرفته اند پیدا کرده اند. مطالعه اخیر قرار گرفتن در معرض بیشتر استامینوفن در بارداری را با تاخیر زبانی در کودکان مرتبط دانست.

برخی از مطالعات قبلی هیچ ارتباطی بین استفاده از استامینوفن در بارداری و توجه و رفتار در دوران کودکی پیدا نکرده‌اند، در حالی که سایر مطالعات، معمولاً بزرگ‌تر، رابطه‌ای بین استفاده مکرر از دارو در دوران بارداری و مشکلات مربوط به توجه و رفتاری در فرزندان پیدا کرده‌اند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان