با این شیوه عمرتان را هر سال 2 درصد طولانی تر کنید

خط سلامت: طول عمر یکی از موضوعات مهم مورد بحث محققان است. طول عمر با توجه به سبک زندگی افراد و ژنتیک مرتبط است.

با این شیوه عمرتان را هر سال 2 درصد طولانی تر کنید

طول عمر افراد با سطح تحصیلات و دانش آن ها مرتبط است. یک مطالعه جدید نشان می دهد سطوح تحصیلات عالی به طور قابل توجهی خطر مرگ را بدون در نظر گرفتن سن، جنس، مکان یا پیشینه کاهش می دهد.

به گزارش خط سلامت محققان دریافتند هر سال تحصیل اضافی خطر مرگ را دو درصد کاهش می دهد و 18 سال تحصیل این خطر را 34 درصد کاهش می دهد.

طول عمر و تحصیلات

طول عمر با توجه به اینکه از سبک زندگی افراد تاثیر می پذیرد، این تأثیر آموزش بر پیامدهای سلامتی با سایر عوامل مهم سبک زندگی مانند رژیم غذایی و سیگار قابل مقایسه است. داده‌های جهانی این مطالعه بر مزایای جهانی آموزش تأکید می‌کند و نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری اجتماعی در آموزش را برای رسیدگی به نابرابری‌های بهداشتی در سراسر جهان برجسته می‌کند.

هر سال تحصیل اضافی خطر مرگ را دو درصد کاهش می دهد و در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه و بالاتر افت قابل توجهی دارد.

این تحقیق که داده های 59 کشور را در بر می گیرد، بر نیاز به افزایش دسترسی آموزشی برای کاهش مرگ و میر و نابرابری های بهداشتی تاکید می کند. آموزش بدون در نظر گرفتن سن، جنس، موقعیت مکانی، و زمینه های اجتماعی و جمعیتی، جان انسان ها را نجات می دهد.

محققان می‌دانند کسانی که به سطوح بالاتر تحصیلی می‌رسند بیشتر از دیگران عمر می‌کنند، اما تا به حال نمی‌دانستند تا چه حد. چیزی که آن ها دریافتند این بود که خطر مرگ با هر سال تحصیل اضافی دو درصد کاهش می یابد.

طول عمر و آموزش در افراد مسن

در حالی که مزایای آموزش برای جوانان بیشتر است، افراد بالای 50 و حتی 70 سال هنوز از اثرات محافظتی آموزش بهره مند می شوند. این بدان معناست خطر مرگ در افرادی که شش سال تحصیلات ابتدایی را به پایان رسانده اند به طور متوسط ​​13 درصد کمتر است. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، خطر مرگ تقریباً 25 درصد کاهش یافت و 18 سال تحصیل این خطر را 34 درصد کاهش داد.

اثرات آموزش بر سبک زندگی

محققان همچنین اثرات آموزش را با سایر عوامل خطر مانند خوردن یک رژیم غذایی سالم، سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد الکل مقایسه کردند و دریافتند نتیجه سلامتی مشابه است.

به عنوان مثال، فایده 18 سال تحصیل را می توان با مصرف مقدار ایده آل سبزیجات مقایسه کرد، در مقابل نخوردن سبزیجات. اصلاً مدرسه نرفتن برای افراد به اندازه نوشیدن پنج یا بیشتر نوشیدنی الکلی در روز یا کشیدن 10 نخ سیگار در روز به مدت 10 سال برای شما مضر است.

تحصیلات و درآمد

تحصیل بیشتر منجر به اشتغال بهتر و درآمد بیشتر، دسترسی بهتر به مراقبت های بهداشتی و کمک می کند تا از سلامت خود مراقبت کرد. افراد دارای تحصیلات عالی همچنین تمایل دارند مجموعه وسیع تری از منابع اجتماعی و روانی ایجاد کنند که به سلامت و طول عمر آن ها کمک می کند.

کاهش شکاف تحصیلی به معنای پر کردن شکاف مرگ و میر است. به منظور کاهش نابرابری در مرگ و میر، سرمایه گذاری در زمینه هایی که فرصت های تحصیلی مردم را ارتقا می دهد، مهم است. این امر تأثیر مثبتی بر سلامت جمعیت در همه کشورها دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان