فواید شگفت انگیز پوست انار / پوست انار را دور نریزید!

خط سلامت: انار مخزن سلامتی است و پوست آن نیز به همین صورت است. از مبارزه با استرس اکسیداتیو تا تقویت سلامت پوست، فواید پوست انار برای سلامتی بسیار زیاد است.

فواید شگفت انگیز پوست انار / پوست انار را دور نریزید!

انار به‌خاطر انواع فواید سلامتی مانند بهبود فشار خون و گلوکز خون و کنترل سطح کلسترول شناخته شده‌اند.پوست انار قرمز نیروگاهی از آنتی اکسیدان ها نیز هست.

انار  و فواید پوست آن

انار اثرات مثبتی بر سلامتی دارد. پوست انار نیز مانند خود میوه، ترکیبات مفیدی را ارائه می دهد که اثرات مثبتی بر سلامتی دارد. در اینجا برخی از فواید بالقوه پوست انار آورده شده است  .

خواص آنتی اکسیدانی

استرس اکسیداتیو در بدن همیشه مضر است. اگر به آن رسیدگی نشود، باعث بیماری های مزمن سلامتی مانند سرطان می شود. پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها و فلاونوئیدها است. این اجزا به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن، کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کنند.

 اثرات ضد التهابی

آنتی اکسیدان های موجود در پوست انار به اثرات ضد التهابی کمک می کند و به طور بالقوه به شرایط مرتبط با التهاب مزمن نیز کمک می کند.

سلامت قلب و عروق

پوست انار تاثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق دارد و به کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت کلی قلب کمک می کند.

سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در پوست انار با محافظت در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) و افزایش تولید کلاژن به سلامت پوست کمک می کنند.

سلامت دستگاه گوارش

پوست انار حاوی فیبر غذایی است که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. فیبر به تنظیم حرکات روده کمک می کند و از میکروبیوم روده سالم پشتیبانی می کند.

نحوه استفاده از پوست انار

پوست انار را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد تا از فواید آن نهایت استفاده را برد. در اینجا یک راه ساده برای درست کردن پودر پوست انار خود در خانه آورده شده است.

 پس از استفاده از میوه، پوست آن را از میوه جدا کنید.

پوسته ها را به مدت حداقل 2 تا 3 روز یا تا زمانی که کاملاً خشک شوند، نزدیک پنجره ای که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد، نگه دارید.

پوست های خشک شده را به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید و آنها را آسیاب کنید تا به پودر ریز تبدیل شوند.

 پودر را در دمای اتاق در ظرف دربسته نگهداری کنید.

مانند هر درمان طبیعی، توصیه می شود قبل از وارد کردن پوست یا عصاره انار در رژیم غذایی خود یا استفاده از آن ها برای اهداف دارویی، با یک متخصص تغذیه متخصص مشورت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان