رنگ‌ها در چه سنی رنگ می بازند؟

خط سلامت: افزایش سن باعث ایجاد تغییر در عملکرد کلی اعضای بدن می شود. افزایش سن بر چشم های افراد تاثیر می گذارد.

رنگ‌ها در چه سنی رنگ می بازند؟

افزایش سن با عملکرد ضعیف تر چشم همراه است. افزایش سن باعث ضعیف شدن تشخیص رنگ می شود.

به گزارش خط سلامت افزایش سن بر عملکرد چشم تاثیر می گذارد.

افزایش سن و تشخیص رنگ

افزایش سن موجب می شود مردمک چشم ضعیف تر شود. یک مقاله جدید نشان می‌دهد مردمک چشم افراد جوان‌تر به رنگ‌های روشن واکنش متفاوتی نسبت به افراد مسن نشان می‌دهد .

این کار این باور قدیمی در میان دانشمندان را زیر سوال می برد که درک رنگ در طول عمر نسبتاً ثابت می ماند و در عوض نشان می دهد رنگ ها با افزایش سن به آرامی محو می شوند. این یافته ها همچنین به توضیح اینکه چرا ترجیحات رنگی افراد با افزایش سن تغییر می کند، کمک می کند.

وقتی مردمک چشم در معرض رنگ های روشن قرار می گیرد، منقبض یا کوچکتر می شود. در این مقاله، نویسندگان توضیح می‌دهند که چگونه مردمک‌ ‌های 17 جوان و 20 فرد مسن‌تر را نسبت به قرار گرفتن در معرض 26 رنگ مختلف به مدت 5 ثانیه مقایسه کردند. رنگ ها شامل انواع سایه های روشن و کسل کننده بودند، از جمله چهار رنگ خاکستری، دو رنگ نارنجی، و سایه های تیره، خاموش، اشباع و روشن سرخابی، آبی، سبز، زرد و قرمز.

دانشمندان دریافتند مردمک‌های افراد مسن نسبت به گروه جوان‌تر کمتر به رنگ‌های روشن‌تر منقبض می‌شوند، مخصوصاً برای سایه‌های سبز و سرخابی.

تفاوت مردمک افراد جوان و مسن

نتایج نشان داد مردمک‌های افراد مسن‌تر مانند افراد جوان به سطح روشنی رنگ‌ها پاسخ می‌دهند، اما با شدت کمتری نسبت به اشباع رنگ‌ها واکنش نشان می‌دهند. این مسئله نشان می‌دهد مغز نسبت به شدت رنگ‌ها در دنیای اطراف حساسیت کمتری دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت مغز افراد مسن کمتر به روشنایی رنگ ها حساس است.

این مسئله به این دلیل می باشد که افزایش سن با کاهش حساسیت قشر بینایی اولیه به اشباع رنگ همراه است. این بخشی از مغز است که اطلاعات بصری چشم را پردازش می کند. نوعی از زوال عقل که به عنوان آتروفی قشر خلفی (PCA) شناخته می شود، می تواند منجر به علائم مشابهی از مشکل در درک رنگ شود. این ناشی از کاهش حساسیت مغز به رنگ های خاص می باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان