سلامت روان پس از چند روز خوردن کیوی تقویت می شود؟

خط سلامت: کیوی یکی از میوه های خوشمزه است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. کیوی علاوه بر تقویت عملکرد جسمی، سلامت روان را نیز تقویت می کند.

سلامت روان پس از  چند روز خوردن کیوی تقویت می شود؟

کیوی به دلیل ویتامین C آن نقش به سزایی در انرژی بخشی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

به گزارش خط سلامت طبق تحقیقات جدید کیوی در سلامت روان نیز نقش دارد.

کیوی و تقویت سلامت روان

کیوی یک تقویت کننده خلق و خوی قدرتمند در سبد میوه هاست و افزودن این میوه به رژیم غذایی نشاط و سلامت ذهنی را در کمتر از چهار روز بهبود بخشد. کیوی تقریباً دو برابر بیشتر از یک پرتقال ویتامین C در هر وعده دارد.

در یک مطالعه اخیر که در مجله بریتانیایی تغذیه منتشر شده است ، محققان نیوزیلندی بررسی کردند چگونه خوردن کیوی می تواند بر خلق و خو تأثیر بگذارد. تنها در عرض چهار روز پس از خوردن دو کیوی در روز، شرکت کنندگان شاهد بهبود در خلق و خوی، عزت نفس، خوش بینی و هدف بودند که پس از دو هفته به اوج خود رسید.

محققان بر این باورند این تغییرات در خلق و خو تا حدی به دلیل محتوای بالای ویتامین C میوه می باشد. مطالعات قبلی نشان داده است مصرف ویتامین C با بهبود خلق و خو، سرزندگی، رفاه و کاهش میزان افسردگی مرتبط است، در حالی که کمبود ویتامین C با نرخ بالاتر افسردگی و اختلالات شناختی مرتبط است.

کیوی و ویتامین C

تیم تحقیقاتی 155 شرکت کننده در این مطالعه را به سه گروه تقسیم کرد: کسانی که روزانه 250 میلی گرم مکمل ویتامین C دریافت می کردند. کسانی که دو کیوی دریافت می کنند. و کسانی که یک قرص دارونما داده می شوند. در پایان مطالعه، هم افرادی که ویتامین C مصرف می‌کردند و هم کیوی مصرف می‌کردند، بهبود خلق و خوی خود را گزارش کردند، اما فقط کسانی که کیوی مصرف می‌کردند، بهبودی در موفقیت خود درک کردند.

وی افزود: در حالی که شرکت‌کنندگانی که قرص‌های ویتامین C مصرف می‌کردند، بهبودهایی را نشان دادند، اما پس از مصرف کیوی کامل، بیشترین تأثیرات را مشاهده کردند، که نشان می‌دهد برخی مواد مغذی دیگر در میوه وجود دارد که به سلامت روان نیز کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان