این ویتامین باعث ریزش مو می شود + 7 عادت غذایی ناسالم

خط سلامت: ریزش مو یکی از مشکلات رایج در بین زنان و مردان است. ریزش مو به عوامل مختلفی بستگی دارد.

این ویتامین باعث ریزش مو می شود + 7 عادت غذایی ناسالم

ریزش مو ناشی از بیماری ها، آلودگی هوا، استرس و یا مصرف غذاهای نامناسب می باشد.

به گزارش خط سلامت برخی عادات غذایی ناسالم منجر به ریزش مو در افراد می شود.

ریزش مو و عادات غذایی نامناسب

ریزش مو به سبک زندگی و رژیم غذایی مرتبط است. از آنجا که غذا تغذیه ضروری برای عملکرد صحیح بدن را فراهم می کند، عادات غذایی نامناسب زیر سبب ریزش مو در افراد می شود:

ویتامین A اضافی

وجود بیش از حد همه چیز بد است و ویتامین های ضروری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ویتامین A برای سلامت مو و چشم ضروری است اما بیش از حد آن به ریزش مو کمک می کند.

خوردن زیاد غذاهای سرخ شده یا چرب

بین چربی های موجود در غذاهای سرخ شده و افزایش سطح دی هیدروتستوسترون (DHT) و تستوسترون، هورمونی که منجر به طاسی مردانه و زنانه می شود، ارتباط وجود دارد. غذاهای سرخ شده یا چرب چربی سالمی ندارند که به نوبه خود باعث ریزش مو می شود.

همچنین زمانی که غذای پخته شده در دمای بالا مصرف می کنید، استرس اکسیداتیو بدن را افزایش می دهد و منجر به التهاب می شود که در نهایت منجر به ریزش مو می شود.

خوردن غذاهای با سطح جیوه بالا

برخی از انواع ماهی مانند ماهی خال مخالی، سوشی، شمشیر ماهی و برخی ماهی های تن دارای جیوه بالایی هستند. سطوح بالای جیوه با ریزش مو مرتبط است.

 رژیم غذایی کم پروتئین

پروتئین ها حاوی آمینو اسیدهای لازم برای رشد مو هستند. فولیکول های مو برای رشد و عملکرد مناسب نیاز به تامین مداوم پروتئین دارند. کمبود پروتئین منجر به نازک شدن مو، ریزش مو و شکنندگی مو می شود.

مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا

غذاهای با گلیسمی بالا خیلی راحت به قند تبدیل می شوند. این افزایش قند باعث افزایش انسولین و آندروژن در بدن می شود و بر سلامت مو تأثیر منفی می گذارد.

خوردن غذاهای غنی از قند 

مصرف سطوح بالای قند فرآوری شده منجر به افزایش انسولین می شود که فولیکول های مو را کوچک می کند و منجر به ریزش زودرس مو می شود.

 مصرف کم روی و آهن

روی و آهن به تشکیل کراتین کمک می کند که برای سلامت و رشد مو ضروری است. مصرف کم این مواد مغذی اثرات نامطلوبی بر مو دارد.

روی یک ماده معدنی ضروری است که بدن نمی تواند آن را به تنهایی تولید کند و باید از طریق عادات غذایی خود آن را به مقدار مناسب مصرف کرد.

غذاهای غنی از روی برای رشد مو را بشناسید. کمبود آهن در رژیم غذایی منجر به کم خونی می شود که مانع از تامین مواد مغذی به فولیکول های مو می شود و چرخه رشد مو را مختل می کند.

کمبود کلسیم

کلسیم همچنین نقش مهمی در حفظ سلامت و براق بودن موها دارد. کمبود کلسیم منجر به ریزش مو و نازک شدن مو می شود.

غذاهای سالم برای رشد مو

متخصصان توصیه می کنند برای داشتن موهایی سالم و درخشان، حتما باید غذاهایی مانند پنیر، ماست، لوبیا، آجیل، تخم مرغ، گردو، سبزیجات برگ سبز، مرکبات، غلات کامل، بادام زمینی و عدس را مصرف کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان