از هر سه کودک، یکی به خاطر این بیماری آسیب شدید مغزی می بیند

خط سلامت: مننژیت در کودکان باعث آسیب مغزی می شود. مننژیت خطر بالایی برای سلامتی دارد.

 از هر سه کودک، یکی به خاطر این بیماری آسیب شدید مغزی می بیند

مننژیت باکتریال یکی از انواع مننژیت است و در هر سه کودک مبتلا شده، یک نفر در نتیجه عفونت دچار ناتوانی های عصبی دائمی می شود.

به گزارش خط سلامت مننژیت باعث التهاب در لایه های بافتی می شود که مغز و نخاع را احاطه کرده اند.

مننژیت و آسیب های مغزی

مننژیت توسط باکتری یا ویروس ایجاد می شود، اگرچه عفونت ناشی از مننژیت باکتریایی معمولاً خطرناک تر در نظر گرفته می شود. مننژیت باکتریایی تهدید کننده زندگی می باشد و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

طبق گفته بیمارستان کودکان بوستون، در ایالات متحده، تقریباً یک نفر از هر 100000 نفر یا تقریباً 3000 نفر هر سال به مننژیت باکتریایی مبتلا می شوند. بسیاری از آن ها کودک هستند.

مننژیت باکتریایی حتی اگر به طور موثر با آنتی بیوتیک ها درمان شود، آسیب دائمی به مغز از جمله کاهش شنوایی و مشکلات عصبی وارد می کند. و بر اساس یک مطالعه جدید این ناتوانی های دائمی از هر سه کودک آلوده یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

مننژیت باکتریایی و اختلالات مغزی

وقتی کودکان تحت تأثیر قرار می‌گیرند، کل خانواده تحت تأثیر قرار می‌گیرند. اگر کودک 3 ساله دارای اختلال شناختی، ناتوانی حرکتی، اختلال یا از دست دادن بینایی یا شنوایی باشد، تاثیر زیادی دارد. این ها ناتوانی های مادام العمر هستند که به عنوان بار اصلی برای فرد و جامعه تبدیل می شوند، زیرا افراد آسیب دیده نیاز به حمایت از مراقبت های بهداشتی تا پایان عمرشان دارند.

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت کیفیت سوئدی در مورد مننژیت باکتریایی از سال 1987 تا 2021، این تیم قادر به مقایسه بیش از 3500 مورد عفونت دوران کودکی با بیش از 32000 گروه کنترل مشابه در جمعیت عمومی بود. در طی یک دوره 23 ساله، تیم مشاهده کرد افرادی که مننژیت باکتریایی در آن ها تشخیص داده شده بود، به طور مداوم احتمال بیشتری برای ابتلا به ناتوانی‌های عصبی، مانند اختلالات شناختی، کاهش بینایی یا شنوایی، اختلال حرکتی، تشنج، اختلالات رفتاری یا آسیب ساختاری داشتند.

این مطالعه نشان می دهد حتی اگر عفونت باکتریایی درمان شود، بسیاری از افراد پس از آن دچار اختلالات عصبی می شوند.

به گفته نویسندگان، این اولین مطالعه ای است که بار مننژیت باکتریایی را بر روی جمعیت ها از این طریق ارزیابی می کند. با استفاده از این داده ها، آن ها امیدوارند که تحقیقات در مورد درمان ها و استراتژی های پیشگیری برای این عفونت تغییر دهنده زندگی را تسریع بخشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان