6 فایده بی نظیر روغن سیاه دانه برای دردهای بی درمان

خط سلامت: روغن سیاه دانه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده می شود.

6 فایده بی نظیر روغن سیاه دانه برای دردهای بی درمان

روغن سیاه دانه با مزایای فراوانی برای سلامتی همراه است.

به گزارش خط سلامت روغن سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است؛ از این رو برخی مطالعات نشان داده است استفاده از این روغن، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

روغن سیاه دانه چه فوایدی دارد؟

فواید روغن سیاه دانه عبارت است از:

 کاهش وزن 

مطالعات نشان داده اند مصرف مکمل های روغن سیاه دانه با کاهش شاخص توده بدن (BMI) به کاهش وزن کمک می کند. 

کاهش سطح قند خون 

مطالعات در مقیاس کوچک نشان داده اند روغن سیاه دانه به اندازه متفورمین که دارویی است برای درمان دیابت نوع 2، تحمل گلوکز را بهبود می بخشد. علاوه بر این، عوارض جانبی متفورمین مانند:

نفخ

یبوست یا اسهال

سوء هاضمه

سوزش سردل

سردرد

التهاب پوست

تغییر شکل ناخن

طعم فلزی در دهان و درد عضلانی را ایجاد نمی کند.

حفاظت از سلامت کبد 

کبد مسئول فیلتر کردن مواد زائد بدن و همچنین هضم چربی ها است. روغن سیاه دانه روند بهبودی را برای کسانی که با عملکرد ضعیف کبد ناشی از مصرف طولانی مدت دارو، مصرف الکل یا سایر بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند، تسریع می بخشد.

کاهش خطر سرطان 

روغن سیاه دانه دارای پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های قوی است که  اثر محافظتی در برابر سرطان دارد. بر اساس یک مطالعه حیوانی، فیتوکمیکال های تیموکینون و تیمو هیدروکینون منجر به کاهش 52 درصدی سلول های تومور شدند.

تیموکینون اصلی ترین ترکیب فعال زیستی در روغن سیاه دانه است. در مطالعات آزمایشگاهی اخیر، این ترکیب به آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلولی) در سرطان خون، سرطان سینه و سلول های تومور مغز کمک کرد.

دانشمندان مرکز سرطان سیدنی کیمل جفرسون هلث همچنین گزارش داده‌اند تیموکینون موجود در روغن سیاه دان به از بین بردن سلول‌های سرطانی پانکراس و جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک می کند.

کاهش فشار خون و کلسترول 

در یک مطالعه حیوانی، دوزهای پایین روغن سیاه دانه به مدت 6 هفته به حیوانات دیابتی داده شد.

نتایج نشان داد در نتیجه مصرف روغن سیاه دانه سطح کلسترول بد و گلوکز کاهش یافت در حالی که لیپوپروتئین با چگالی بالا ( HDL ) یا کلسترول خوب افزایش یافت.

سلامت پوست و مو 

استفاده موضعی از روغن سیاه دانه به دلیل خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی آن علائم اگزما را کاهش داده و موها را تغذیه می کند.

تقویت قدرت باروری 

مطالعه ای که روی بیماران مرد انجام شد، نشان داد تعداد و حجم اسپرم در نتیجه استفاده از روغن سیاه دانه بهبود می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان