اگر درد ماهیچه و مفاصل تان افزایش یافته به این راهکارها توجه کنید

خط سلامت: درد مفاصل در هوای سرد افزایش می یابد. درد مفاصل ناشی از هر بیماری که باشد در برخی افراد با کاهش دمای هوا این درد مزمن افزایش می یابد.

اگر درد ماهیچه و مفاصل تان افزایش یافته به این راهکارها توجه کنید

درد مفاصل و ماهیچه ها در فصل زمستان و با سرما در کسانی که مشکلاتی مانند آرتروز دارند بیشتر می شود.

به گزارش خط سلامت با توجه به اینکه هوای سرد می تواند درد مفاصل را افزایش دهد راهکارهایی برای مدیریت درد وجود دارد.

درد مفاصل در هوای سرد

درد مفاصل ناشی از هر بیماری که باشد در برخی افراد با کاهش دمای هوا این درد مزمن افزایش می یابد. زمستان سفتی و درد مفاصل را بدتر می کند خصوصا در سالمندان خانواده یا بیماران مبتلا به آرتریت که از افزایش درد ناشی از سردی هوا شکایت دارند. نه تنها در افراد مسن، بلکه در سنین پایین نیز، هر نوع درد مزمنی می تواند در زمستان ایجاد شود.

رابطه بین درد، به ویژه درد مفاصل مانند آرتریت، و تغییرات آب و هوا موضوعی است که در حال انجام است و شواهد علمی که از یک ارتباط واضح حمایت می‌کنند، محدود و مختلط هستند. برخی از مطالعات و گزارش های حکایتی نشان می دهد شرایط آب و هوایی خاص مانند سرما و رطوبت با افزایش درد برای برخی افراد همراه می باشد.

دلایل ارتباط هوای سرد با درد مفاصل

طبق برخی مطالعات دلایل زیر باعث افزایش درد مفاصل در زمستان می شود:

تغییرات فشار هوا: برخی افراد ادعا می کنند تغییرات فشار هوا که اغلب با تغییرات آب و هوا رخ می دهد، بر درد مفاصل تأثیر می گذارد. با این حال، مطالعات به طور مداوم از این ایده پشتیبانی نکرده اند.

حساسیت به دما: هوای سرد منجر به سفتی عضلات و مفاصل برای برخی افراد می شود که این مسئله به درک درد کمک می کند. از سوی دیگر، گرما ممکن است باعث آرامش و راحتی شود.

رطوبت: تغییرات در رطوبت، به ویژه رطوبت بالا، به عنوان یک عامل موثر بر درد پیشنهاد شده است، اما یافته های تحقیق قطعی نیست.

توجه به این نکته مهم است که درک درد بسیار فردی است و عواملی مانند ژنتیک، وضعیت روانی و سلامت کلی نقش مهمی ایفا می کنند. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آرتریت نسبت به تغییرات آب و هوا حساس تر می باشند.

راهکارهای کاهش درد در زمستان

اگر درد مفاصل یا مربوط به آب و هوا را تجربه می کنید، چند استراتژی وجود دارد که برای مدیریت و کاهش علائم خود امتحان کنید. به خاطر داشته باشید پاسخ های فردی متفاوت است و مهم است که برای مشاوره شخصی با یک متخصص مشورت کنید. در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که کمک کننده می باشد:

فعالیت بدنی

برای انعطاف‌پذیری مفاصل، ورزش‌های منظم و کم‌ضرر مانند پیاده‌روی، شنا یا دوچرخه‌سواری را انجام دهید.

با یک فیزیوتراپ کار کنید تا یک برنامه تمرینی متناسب با نیازهای خاص شما ایجاد کنید.

تناسب اندام

اضافه وزن به درد مفاصل، به ویژه در مفاصل تحمل کننده وزن کمک می کند. برای رسیدن به وزن سالم و حفظ آن، یک رژیم غذایی متعادل را اتخاذ کنید و به طور منظم ورزش کنید.

کمپرس گرم یا سرد

از کمپرس گرم یا حوله های گرم روی مفاصل آسیب دیده استفاده کنید تا سفتی را کاهش داده و گردش خون را بهبود بخشد. کمپرس سرد به کاهش التهاب و بی حس کردن ناحیه کمک می کند، به خصوص پس از فعالیت بدنی.

هیدراته بمانید

هیدراتاسیون مناسب برای سلامت کلی ضروری است و به حفظ عملکرد مفاصل کمک می کند.

 تکنیک های حفاظت از مفصل 

از وسایل کمکی مانند بریس یا آتل برای حمایت و محافظت از مفاصل خود استفاده کنید.فعالیت های روزانه را برای کاهش فشار مفاصل تغییر دهید، مانند استفاده از ابزارهای ارگونومیک یا استراحت در طول انجام کارهای تکراری. 

فعالیت سبک

فعالیت هایی را انتخاب کنید که برای مفاصل آسان باشد، مانند یوگا یا تای چی. تمرین یوگا به شما کمک می کند تا از شر درد مفاصل در زمستان خلاص شوید.

مدیریت استرس

استرس به تنش عضلانی و تشدید درد کمک می کند. تکنیک های مدیریت استرس مانند مدیتیشن یا تنفس عمیق را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

خواب کافی

خواب با کیفیت برای سلامت کلی بسیار مهم است و به مدیریت درد و التهاب کمک می کند.

به یاد داشته باشید یافتن مؤثرترین رویکرد برای مدیریت درد ممکن است به ترکیبی از استراتژی ها نیاز داشته باشد و آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است برای دیگری مؤثر نباشد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان