علامت هشدار دهنده دانشمندان به آلزایمر / مشکلات بینایی را جدی بگیرید!

خط سلامت: دانشمندان یک علامت هشدار دهنده اولیه برای بیماری آلزایمر کشف کرده اند که امیدوارند بتواند از درمان زودتر و موثرتر حمایت کند.

علامت هشدار دهنده دانشمندان به آلزایمر / مشکلات بینایی را جدی بگیرید!

مشکلات بینایی و آلزایمر

مشکلات بینایی  منجر به تشخیص زود هنگام آلزایمر می شود. دانشمندان یک علامت هشدار دهنده اولیه برای بیماری آلزایمر کشف کرده اند که امیدوارند بتواند از درمان زودتر و موثرتر حمایت کند.

به گزارش خط سلامت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا می گوید: حدود 5.8 میلیون آمریکایی با آلزایمر زندگی می کنند. این بیماری پیشرونده شایع ترین شکل زوال عقل است و با از دست دادن حافظه و زوال شناختی در مناطقی از مغز که درگیر حافظه، فکر و زبان هستند، همراه است.

آتروفی قشر خلفی چشم، یک علامت هشدار دهنده اولیه موثر آلزایمر، با ناتوانی در قضاوت فاصله، تشخیص اجسام متحرک و بازیابی اجسام افتاده، حتی با نتایج طبیعی در معاینه چشم مشخص می شود.

در مطالعه  منتشر شده ، تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو (UCSF) علائم اولیه را که ممکن است در 1 مورد از هر 10 مورد آلزایمر رخ دهد، کشف کردند. به طور خاص، وضعیتی به نام آتروفی قشر خلفی (PCA) که بر توانایی چشم در قضاوت فواصل، تمایز بین اجسام متحرک و ثابت و انجام کارهایی مانند نوشتن و بازیابی اشیاء افتاده، با وجود داشتن نتایج طبیعی در معاینه چشم، تأثیر می‌گذارد.

این تیم در مطالعه خود 1000 بیمار از 16 کشور را که PCA را تجربه کرده بودند مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که 94 درصد از آن ها دارای نوعی نشانگر زیستی بیماری آلزایمر هستند.

این مطالعه بر اهمیت افزایش آگاهی در مورد بیماری های چشمی در میان پزشکان و بیماران تاکید می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان