معجزه دیگر از چای کشف شد

خط سلامت: پیری یکی از مسائل مهم در بررسی های محققان امروزی است.

معجزه دیگر از چای کشف شد

پیری و طول عمر تحت تاثیر عوامل مختلفی است.

به گزارش خط سلامت عوامل ژنتیکی، محیطی و غذایی در روند پیری نقش دارند.

پیری 

پیری و فرایند آن باعث می شود افراد به دنبال راهکار هایی برای کاهش روند آن باشند. یکی از عوامل موثر بر روند پیری مواد غذایی است.  

پیری و مواد غذایی

عوامل زیادی در افزایش سن نقش دارند و رژیم غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از پوست گرفته تا سلول‌ها، غذایی که مصرف می شود طیفی از مواد مغذی ضروری را تامین می‌کند تا زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری ایجاد شود.

چای، عامل ضد پیری

یکی از نوشیدنی هایی که نتایج امیدوارکننده ای در این زمینه نشان داده است، چای است. مطالعات نشان داده است ترکیبات گیاهی موجود در چای به نام پلی فنول ها طول عمر را افزایش می دهد، مطالعات دیگر نشان داده است مصرف چای با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش از جمله بیماری قلبی، دیابت، زوال عقل و سرطان مرتبط است.  

محققان چینی نقش مصرف چای در طول عمر را بررسی کردند و دریافتند نوشیدن سه فنجان چای در روز مزایای ضد پیری دارد. مصرف چای با پیری بیولوژیکی کندتر همراه بود، به‌ویژه برای افرادی که به مقادیر متوسط چای می‌نوشیدند.

نقش پلی فنول ها در سلامتی

چای سرشار از پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است که در کاهش التهاب و افزایش گردش سلولی نقش دارند.

همچنین گزارش شده است پلی‌فنول‌ها نقش مهمی در حمایت از میکروبیوم روده دارند. این مطالعه شواهد هیجان انگیزی برای چای به عنوان یک رویکرد مبتنی بر تغذیه برای کند کردن روند پیری و به طور بالقوه کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن ارائه می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان