7 راه که ترک نوشابه را آسان می کند

خط سلامت: غذاهای فرآوری شده به آن دسته از محصولاتی گفته می شود که تحت فرآوری صنعتی گسترده قرار گرفته اند.

7 راه که ترک نوشابه را آسان می کند

غذا های فرآوری شده عمدتاً دارای افزودنی ها، نگهدارنده ها، شیرین کننده ها، طعم دهنده ها، امولسیون کننده ها و سایر مواد هستند.

به گزارش خط سلامت غذاهای فرآوری شده به دلایل متعددی مضر هستند و بهتر است در رژیم غذایی مصرف نشوند.

غذاهای فرآوری شده

غذاهای فرآوری شده شباهت کمی به مواد اولیه خود دارند و بیشتر شامل تنقلات آماده، نوشیدنی های شیرین، محصولات پخته شده و بسته بندی شده هستند.

نکاتی برای کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده به دلایل متعدد مضر هستند. آن ها عمدتاً حاوی سطوح بالایی از قندهای اضافه شده، چربی های ناسالم و نمک هستند که به مصرف کالری اضافی و کیفیت غذایی ضعیف کمک می کند. مصرف این غذاها با افزایش خطر چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است.

برخی از راههای کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی، طبق گفته متخصص عبارتند از:

غذاهای سالم را در اولویت قرار دهید

میوه های تازه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و غذاهای فرآوری نشده را انتخاب کنید. هر چیزی که مستقیماً از طبیعت می آید برای بدن سالم است و تنها غذای ایده آلی است که برای مصرف در نظر گرفته شده است.

برچسب ها را بخوانید

توجه داشته باشید برچسب غذاهایی که در فروشگاه انتخاب می کنید مطالعه کنید. لیست مواد تشکیل دهنده به شکلی نوشته می شود که ابتدا ماده ای که بیشتر در محصول وجود دارد و غیره نوشته شود.

در خانه آشپزی کنید

همه افراد سفارش غذا ازبیرون را دوست دارند. اما به یاد داشته باشید که احساس گناه و بهای (در برابر سلامتی) زیاده روی در غذاهای ناسالم بیشتر از خودکنترلی است. خوردن غذاهای فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

پخت غذاهای راحت

خودکنترلی سخت است، شکی نیست. با این حال، آنقدر به سلامتی و بدن خود احترام بگذارید تا استفاده از تنقلات از پیش بسته بندی شده، غذاهای آماده و فست فود را به حداقل برسانید.

مصرف میان وعده های مغذی 

به جای تنقلات فرآوری شده به سراغ غذاهای کامل مانند آجیل، میوه ها و سبزیجات بروید.

هیدراته بمانید

نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید و آب، دمنوش های گیاهی یا سایر نوشیدنی های کم کالری را انتخاب کنید. داشتن مایعات یا آب کافی در زندگی روزمره، سموم را از بدن دفع می کند.

برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید

وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا تمایل به گرفتن غذا از بیرون را کاهش دهید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان