تحقیقات رابطه لاغری و صبحانه رد کرد + نقش علمی صبحانه

خط سلامت: کاهش وزن تحت تاثیر عوامل مختلفی صورت می گیرد.

تحقیقات رابطه لاغری و صبحانه رد کرد + نقش علمی صبحانه

کاهش وزن به باور برخی افراد با خوردن صبحانه امکان پذیر است.

به گزارش خط سلامت خوردن صبحانه به طور مستقیم بر کاهش وزن اثر ندارد.

کاهش وزن و خوردن صبحانه

کاهش وزن با سوخت و ساز بیشتر بدن مرتبط است. یک ضرب المثل قدیمی در رژیم غذایی وجود دارد که می گوید فرد باید «مثل یک پادشاه صبحانه بخورد، مانند یک شاهزاده ناهار بخورد و مانند یک فقیر شام بخورد»، بر اساس این اعتقاد که مصرف عمده کالری روزانه در صبح، کاهش وزن را با سوزاندن کالری موثرتر بهینه می کند.

 اما طبق یک مطالعه جدید، اینکه یک فرد بزرگ‌ترین وعده غذایی خود را در اوایل صبح یا دیروقت بخورد، تأثیری بر نحوه سوخت و ساز کالری‌ها در بدن ندارد. با این حال، افرادی که بزرگترین وعده غذایی خود را در صبح می‌خورند، گزارش کردند در اواخر روز کمتر احساس گرسنگی می‌کنند، که این مسئله باعث کاهش وزن آسان‌تر در دنیای واقعی می شود.

تاثیر وعده های غذایی با کاهش وزن

در این مطالعه، محققین افراد سالمی را که دارای اضافه وزن یا چاق بودند، انتخاب کردند تا رژیم غذایی آن ها کنترل شود و متابولیسم آنها در یک دوره زمانی مشخص اندازه گیری شود. 16 مرد و 14 زن مطالعه را تکمیل کردند. هر شرکت کننده به طور تصادفی به مدت چهار هفته یک رژیم غذایی صبحگاهی یا عصرانه را مصرف کرد.

رژیم های غذایی ایزوکالوریک بودند، با تعادل 30 درصد پروتئین، 35 درصد کربوهیدرات و 35 درصد چربی. پس از یک دوره یک هفته ای که در آن کالری ها در طول روز متعادل بودند، هر شرکت کننده به مدت چهار هفته به رژیم غذایی مخالف رفت. به این ترتیب، هر یک از شرکت کنندگان به عنوان کنترل مطالعه خود عمل کردند.

به طور کلی، محققان دریافتند مصرف انرژی و کاهش وزن کل برای رژیم های صبح و عصر یکسان است. آزمودنی ها به طور متوسط ​​در طول هر یک از دوره های چهار هفته ای کمی بیش از 3 کیلوگرم از دست دادند.

شرکت‌کنندگان گزارش دادند در روزهایی که صبحانه بیشتری می‌خوردند اشتهای شان بهتر کنترل می‌شد و در بقیه روز احساس سیری می‌کردند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان