۳ فایده بی نظیر روغن کرچک

خط سلامت: روغن کرچک از هزاران سال پیش تا کنون با هدف های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است.

۳ فایده بی نظیر روغن کرچک

روغن کرچک برای سلامتی فواید زیادی دارد.

به گزارش خط سلامت انسان در طول تاریخ از روغن کرچک به عنوان آنتی بیوتیک، ضد التهاب، ملین و مرهمی برای التیام زخم ها استفاده کرده است.

روغن کرچک چه فوایدی دارد؟

روغن کرچک بافتی غلیظ دارد. استفاده از این روغن با مزایایی برای سلامتی همراه است. اگرچه دانه کرچک حاوی یک ماده سمی به نام ریسین است، ولی این سم در طی فرآیند تولید، خنثی می شود. برخی فواید استفاده از روغن کرچک عبارت است از:

التیام زخم ها

ترکیب اصلی روغن کرچک اسید ریسینولئیک ( RA ) است که دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است. روغن کرچک همچنین یک مرطوب کننده قوی است. از آنجایی که روغن کرچک محلول در چربی است، از طریق پوست جذب می شود، اگرچه محققان دقیقا نمی دانند که چگونه این اتفاق می افتد.

روغن کرچک به کاهش التهاب پوست، بهبود درد و ترمیم زخم ها کمک می کند. در یک مطالعه، زخم‌های درمان شده با روغن کرچک سریع‌تر از زخم‌های گروه کنترل بهبود یافتند.

روغن کرچک در ساخت پمادهای ازبین برنده زخم ناشی از دیابت، سوختگی و جراحی کاربرد دارد.

خاصیت مرطوب کنندگی

روغن کرچک یک مرطوب کننده انسدادی است که با کاهش از دست دادن آب از طریق پوست کار می کند. این مکانیسم به پوست اجازه می دهد تا رطوبت را در سطوح عمیق تری حفظ کند. روغن کرچک را می توان با سایر مرطوب کننده ها مخلوط کرد یا به تنهایی از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد. از آنجایی که روغن کرچک عاری از سایر عطرها یا مواد شیمیایی است، کمتر در پوست واکنش ایجاد می کند. 

روغن کرچک حاوی آنتی اکسیدان است، بنابراین به کاهش چین و چروک کمک می کند. خواص ضد باکتریایی روغن کرچک به مبارزه با آکنه کمک می کند و خواص ضد التهابی آن به کاهش تحریک و قرمزی کمک می کند. اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک به سلامت کلی پوست کمک می کند.

رفع علائم آرتریت

خواص ضد التهابی روغن کرچک به تسکین درد آرتریت کمک می کند. یک مطالعه نشان داده است روغن کرچک در درمان آرتروز زانو موثر است و روغن کرچک به اندازه دیکلوفناک سدیم در رفع علایم آرتریت موثر است و عوارض و حساسیت دارویی کمتری دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان