قند خون تان را با این 11 تغییر در سبک زندگی ثابت نگه دارید

خط سلامت: قند خون برای همه افراد مهم است که به میزان درستی ثابت باشد.

قند خون تان را با این 11 تغییر در سبک زندگی ثابت نگه دارید

قند خون را با این تغییرات ساده در سبک زندگی به حداقل برسانید و کنترل کنید.
به گزارش خط سلامت چه دیابت یا پیش دیابت داشته باشید، یا به طور کلی از اثرات نامطلوب ناشی از نوسانات قند خون رنج می‌برید، در اینجا ده‌ها نکته وجود دارد که به قند خون و سلامت کلی کمک می کند.

قند خون و پیاده روی

قند خون با پیاده روی کاهش می‌یابد و ثابت نگه داشته می‌شود. از پله ها بروید، کارهای تان را با پیاده انجام دهید (در صورت امکان)، آخر هفته دوچرخه سواری کنید، 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته را هدف قرار دهید.

قند خون و خوردن جو 

این غلات کامل مملو از فیبر است که اشتها را کاهش می‌دهد و می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند. چرا؟ باکتری های روده با جو تعامل دارند که به نوبه خود  به متابولیسم گلوکز (قند) بدن کمک می کند. 1 فنجان جو پخته شده، حاوی 6 گرم فیبر است که به کاهش قند خون کمک می کند.

ورزش

شدت ورزش خود را افزایش دهید

ورزش یک راه عالی برای تقویت توانایی بدن برای مدیریت قند خون است، اما اطمینان از اینکه تمرینی برای تقویت قلب است، کمک بیشتری خواهد کرد.

درشت مغذی های را ترکیب کنید

کربوهیدرات به اضافه پروتئین یا چربی یک ترکیب فوق العاده برای کنترل قند خون است. پروتئین یا چربی هایی که می‌خورید هضم را کند می‌کند و در نتیجه قند خون را کاهش می‌دهد.

میوه به جای آب میوه 

یک لیوان آب پرتقال با خوردن یک پرتقال کامل یکی نیست. مردم معمولاً آب‌میوه بیشتری می‌نوشند و بنابراین کالری و قند بیشتری نسبت به خوردن میوه مصرف می‌کنند. به علاوه با خوردن میوه، فیبر بیشتری از کل میوه دریافت می‌کنید.

بعد از غذا پیاده روی کنید

تحقیقات نشان داده است استراتژی پیاده روی به ویژه پس از خوردن وعده‌های غذایی پر کربوهیدرات، به ویژه شام، مفید است. فعال ماندن حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و به سلول‌ها کمک می‌کند تا گلوکز را از جریان خون حذف کنند. پیاده روی بعد از غذا فقط به مدت 2 دقیقه برای کاهش قند خون کافی است.

سبزیجات را هوشمندانه انتخاب کنید

می‌دانید سبزیجات برای شما مفید هستند، اما در مورد کربوهیدرات‌ها برابر نیستند. نصف فنجان سبزیجات نشاسته‌ای مانند نخود، ذرت یا کدو حلوایی برابر با 15 گرم کربوهیدرات است. اما سبزیجات بدون نشاسته حاوی حدود نیمی از این مقدار هستند، بنابراین می‌توانید مقدار بیشتری از آنها را بخورید و در عین حال تأثیر کمتری بر قند خون داشته باشید. همه چیز در حد اعتدال خوب است، اما بیشتر انتخاب‌های خود را از انواع غیر نشاسته‌ای مانند کاهو، گل کلم، اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکسل انتخاب کنید.

ویتامین D کافی دریافت کنید

در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که از پزشک خود بخواهید سطح ویتامین D شما را بررسی کند. این می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. مکمل ویتامین D و کلسیم می‌تواند به تثبیت سطح قند خون کمک کند.

دانشمندان بر این باورند ویتامین آفتاب بر مقاومت به انسولین تأثیر می گذارد. مطمئن شوید رژیم غذایی خود را با غذاهای غنی از D مانند ماهی، قارچ، شیر غنی شده و شیر غیر لبنی پر کنید.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب می‌تواند بر قند خون تأثیر بگذارد. نکته مهم اجتناب از کم آبی است. هنگامی که کم آب هستید ، قند خون متمرکزتر می‌شود و سطح گلوکز خون بالاتر می رود.

میان وعده آجیل

آنها یک غذای فوق العاده هستند که می‌توانید بدون نگرانی استفاده کنید. وقتی آجیل به تنهایی یا همراه با وعده‌های غذایی مصرف می‌شود، می‌تواند به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک کند زیرا سرشار از چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های کمی است.

با تمرکز بیشتر غذا بخورید

از خوردن ناهار جلوی کامپیوتر یا شام خوردن در هنگام تماشای تلویزیون در شب صرف نظر کنید و توجه بیشتری به خوردن غذا داشته باشید. این تمرین به این معنی است که به نشانه های گرسنگی و سیری توجه می کنید، هنگام غذا خوردن حضور داشته باشید و مؤلفه احساسی غذا را ارزیابی کنید.
امتیاز خوردن آگاهانه همچنین کمک می کند تا با هوس های غذایی مقابله و از پرخوری جلوگیری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان