میگرن قاعدگی را با این 5 شیوه طبیعی کاهش دهید

خط سلامت: میگرن قاعدگی یک نوع سر درد است که در دوره قاعدگی برای برخی از زنان اتفاق می افتد.

میگرن قاعدگی را با این 5 شیوه طبیعی کاهش دهید

میگرن قاعدگی برای زنان طاقت فرسا می باشد.

به گزارش خط سلامت روش هایی برای بهبود میگرن قاعدگی وجود دارد.

میگرن قاعدگی

میگرن قاعدگی سردردهای شدید در طول دوره قاعدگی است. طبق گفته بنیاد میگرن آمریکا، زنانی که حملات میگرنی را تجربه می کنند در طول دوره قاعدگی این مسئله را بیشتر تجربه می کنند. میگرن قاعدگی معمولاً بین دو روز قبل از پریود و روز سوم پس از شروع سیکل شروع می شود.

دلایل میگرن قاعدگی

میگرن قاعدگی عمدتاً به دلیل کاهش ناگهانی سطح استروژن است که قبل از پریود اتفاق می افتد. در حالی که همه زنان آن را تجربه نمی کنند، برخی از زنانی که به این تغییرات حساس هستند و بیشتر به این محرک ها مبتلا می شوند.

یکی دیگر از دلایل میگرن قاعدگی، تغییر در هورمون سروتونین است که برای عملکرد سلول های عصبی و مغز لازم است.

روش های بهبود میگرن قاعدگی

در اینجا برخی از راه های طبیعی برای مقابله با میگرن قاعدگی به پیشنهاد متخصص تغذیه آورده شده است:

نوشیدن آب فراوان

ننوشیدن آب کافی باعث میگرن می شود. مطالعات نشان داده اند هیدراته ماندن و نوشیدن حداقل 10 تا 12 لیوان آب در روز به کاهش شانس ابتلا به میگرن کمک می کند.

پرهیزات غذایی

رژیم غذایی بر نحوه واکنش بدن به محرک های خاصی مانند تغییرات هورمونی تأثیر می گذارد. یک مطالعه منتشر شده در مجله ایرانی تحقیقات پرستاری و مامایی نشان داد برخی از الگوهای رژیم غذایی شانس ابتلا به میگرن را افزایش دهند. این محققان توصیه کردند از کافئین، الکل، غذاهای فرآوری شده، پنیر و غذاهای حاوی مونوسدیم گلوتامات (MSG – که یک تقویت کننده طعم است) باید اجتناب شود.

مصرف غذاهای غنی از ویتامین B2

یک مطالعه نشان داد خوردن غذاهای غنی از ویتامین B به زنان کمک می کند تا با میگرن اپیزودیک مقابله کنند . برای کاهش میگرن، مکمل ویتامین B2 در رژیم غذایی گنجانده شود. غذاهای سرشار از ویتامین B2 شامل: تخم مرغ، محصولات لبنی، گوشت بدون چربی و سبزیجات برگ دار هستند.

مصرف غذاهای غنی از منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که  به کاهش دفعات و شدت میگرن کمک می کند. مطالعات همچنین ارتباط مثبتی بین غذاهای غنی از منیزیم و مدیریت میگرن نشان داده است. غذاهای غنی از منیزیم مانند آجیل، غلات کامل و سبزیجات برگ دار است.

مصرف آنتی اکسیدان

زنان باید کوآنزیم Q10 (CoQ10) را که یک آنتی اکسیدان است در رژیم غذایی خود بگنجانند زیرا به کاهش دفعات و شدت میگرن کمک می کند . این آنتی اکسیدان به طور کلی در گوشت گاو، ماهی، مرغ و برخی سبزیجات یافت می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان