باورتان نمی شود که تقویت عضلات تا این حد مهم باشد/ این یافته متعجب تان می کند

خط سلامت: عضلات با افزایش سن تحلیل می رود.

باورتان نمی شود که تقویت عضلات تا این حد مهم باشد/ این یافته متعجب تان می کند

عضلات برای عملکرد بهتر نیاز به تقویت دارند.

به گزارش خط سلامت راهکار هایی برای تقویت عضلات وجود دارد.

عضلات و تقویت عملکرد

عضلات در سنین بالا قدرت و عملکرد خود را از دست می دهند. داشتن ماهیچه های ضعیف خطر افتادن، شکستگی، بیماری های مزمن و عمر کوتاه تر را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که هر کاری برای حفظ توده عضلانی خود انجام داد.

مزایای حفظ توده عضلانی

مزایای حفظ توده عضلانی شامل موارد زیر است:

افزایش متابولیسم

عضله سازی بیشتر می تواند متابولیسم را تقویت کند و به حفظ وزن سالم کمک کند. عضلات قوی برای پیری سالم و طول عمر بسیار مهم است زیرا به حفظ عملکرد بهینه متابولیسم با افزایش سن کمک می کند.

پیری سالم

کلید واقعی جوان ماندن و زندگی طولانی در ماهیچه ها نهفته است. با افزایش سن، ماهیچه های ما به طور طبیعی از نظرقدرت کاهش می یابند.

کاهش ابتلا به بیماری های مزمن

مطالعات همچنین توده عضلانی بالاتر را با خطر کمتر ابتلا به بیماری های مزمن مرتبط دانسته اند. توده عضلانی بیشتر با نتایج سلامتی بهتر در درازمدت همراه است، که هر بیماری از بیماری های قلبی عروقی و بیماری های همراه می باشد. یک مطالعه در سال 2020 که در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه منتشر شد، نشان داد بزرگسالانی که بالاترین بافت عضلانی را دارند، 81 درصد کمتر احتمال دارد که یک رویداد قلبی عروقی، مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را تجربه کنند و همچنین نرخ پایین تری دیابت و فشار خون بالا داشتند.

پشتیبانی از سلامتی

حفظ توده عضلانی از سایر سیستم های بدن نیز پشتیبانی می کند. حفظ و حمایت از ماهیچه ها به حمایت از سیستم ایمنی بدن، استخوان ها، سلامت روان، سلامت دستگاه گوارش و موارد دیگر کمک می کند.

بهترین راه ها برای حفظ عضله

مصرف پروتئین

در حالی که برخی از مردم هرگز یک وعده پروتئین در بشقاب خود را در وعده های غذایی از دست نمی دهند، برخی دیگر در مصرف کافی از آن دچار مشکل می شوند یا نمی توانند میزان دریافتی از آن را در طول روز توزیع کنند. خوردن پروتئین کافی به حفظ توده عضلانی کمک می کند زیرا پروتئین بلوک ساختمانی برای بافت عضلانی است.

فعالیت بدنی

تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که «از آن استفاده کن یا از دستش بده»؟ خوب، این در مورد عضلات صدق می کند. اگر از عضلات استفاده نشود، احتمالا کوچک شده و ضعیف می شوند. هر نوع ورزش تحمل وزن، مانند پیاده روی یا دویدن، به حفظ توده عضلانی  با افزایش سن کمک می کند و از سلامت استخوان های ما محافظت می کند.

تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی که به عنوان تمرین مقاومتی نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین و موثرترین تمرینات برای مبارزه با پیری است. تمرینات قدرتی نه تنها به حفظ توده عضلانی کمک می کند، بلکه به ساخت توده عضلانی و در نتیجه بهبود متابولیسم برای طول عمر کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان