بهترین میوه و سبزیجات برای کاهش وزن/ آخرین لیست معجزه گرهای طبیعی برای لاغری

خط سلامت: کاهش وزن با داشتن یک رژیم غذایی سالم مرتبط است.

بهترین میوه و سبزیجات برای کاهش وزن/ آخرین لیست معجزه گرهای طبیعی برای لاغری

کاهش وزن با خوردن برخی مواد غذایی تسهیل می یابد.

به گزارش خط سلامت مصرف برخی سبزیجات و میوه جات باعث تسریع روند افزایش وزن می شود.

کاهش وزن و مواد غذایی

کاهش وزن باعث بهبود سلامت کلی در افراد می شود. میوه‌ها و سبزیجات نیروگاه‌های تغذیه‌ای هستند که مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی ضروری برای سلامتی و طول عمر را به بدن می‌رسانند. مزایای سلامتی آن ها شامل کاهش خطر بیماری های مزمن (مانند بیماری قلبی، دیابت و چاقی)، بهبود سلامت روده و هضم، کاهش التهاب، افزایش انرژی و مدیریت سالم وزن است.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد زنانی که مصرف میوه‌ها و سبزیجات کامل را افزایش دادند ، کاهش وزن طولانی‌مدت ، کاهش خطر اضافه وزن یا چاقی را تجربه کردند.

مواد غذایی زیر به کاهش وزن افراد کمک می کند:

توت ها

کاسه انواع توت های تازه که شامل توت فرنگی تمشک و زغال اخته است

بر اساس مطالعه ای که در Nutrients منتشر شده است، یکی از رقبای اصلی برای کاهش BMI، توت ها هستند . به طور خاص، زغال اخته با کمترین میزان افزایش وزن و کاهش خطر چاقی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

زغال اخته یک غذای کم کالری و پر فیبر است که با کمک به احساس سیری و رضایت بعد از خوردن، به کاهش وزن کمک می کند. آن ها همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی هستند که برای سلامت کلی مهم هستند.

سبزیجات چلیپایی

کلم بروکلی، کلم پیچ، و کلم بروکسل

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی ، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل، نیروگاه های تغذیه ای هستند که فواید بی شماری برای سلامتی دارند. آنها عمدتاً به دلیل مزایای پیشگیری از سرطان شناخته شده اند ، اما یک غذای عالی برای کمک به کاهش وزن هستند زیرا کالری کم، فیبر بالا و مواد مغذی متراکم دارند.

آووکادو

آووکادو یک غذای فوق العاده برای کمک به اهداف کاهش وزن است. در حالی که آووکادو سرشار از چربی است، اکثر چربی‌ها از چربی‌های تک غیراشباع هستند که سالم تلقی می‌شوند. افزایش مصرف چربی‌های تک غیراشباع به کاهش وزن و سایز دور کمر کمک می کند.

سیب زمینی

سیب زمینی مملو از مواد مغذی، کربوهیدرات های سالم و فیبر است که آن را به یک مکمل سالم برای هر برنامه غذایی کاهش وزن تبدیل می کند. در واقع، نتایج یک مطالعه در سال 2021 منتشر شده در Nutrients نشان داد مصرف سیب زمینی با کیفیت بهتر رژیم غذایی، مصرف بیشتر مواد مغذی و بهبود کفایت مواد مغذی مرتبط است.

خیار

خیار یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن است. خیاربا محتوای 96 درصد آب ، هیدراتاسیون رضایت بخشی را فراهم می کند. به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد آن ها منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها هستند که سلامت کلی را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک می کنند.

هندوانه

هندوانه میوه ای مگا هیدراته و کم کالری است که آن را به گزینه ای با طراوت برای کاهش وزن تبدیل می کند. طبق یک مطالعه در سال 2019 در Nutrients ، خوردن هندوانه وزن بدن، شاخص توده بدنی (BMI)، فشار خون و نسبت دور کمر به باسن را کاهش می دهد. می دهند.

 کرفس

کرفس به دلیل محتوای کم کالری و حجم بالای آب، یک غذای اصلی برای افراد آگاه به وزن است. طبق یک مطالعه در سال 2023 در علوم غذایی و تغذیه ، شرکت‌کنندگانی که به طور منظم کرفس مصرف می‌کردند نسبت به شرکت‌کنندگانی که پودر مصرف نمی‌کردند، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

هلو

هلو یک میوه آبدار دوست داشتنی است که شیرینی طبیعی آن جایگزین سالم تری برای میان وعده های شیرین است. یک هلو تنها ۶۳ کالری ، ۲ گرم فیبر و ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری دارد که سلامت و تندرستی کلی را بهبود می‌بخشد و در عین حال به جلوگیری از گرسنگی کمک می‌کند.

کدو سبز

کدو سبز یک سبزی همه کاره و کم کالری است که در هر 100 گرم فقط 21 کالری دارد. کدو سبز به هضم غذا کمک می‌کند و سیری را افزایش می‌دهد.

اسفناج

اسفناج یک نیروگاه مغذی است که به دلیل محتوای کم کالری، مواد مغذی و آب آن به کاهش وزن کمک می کند. فیبر موجود در اسفناج به وعده‌های غذایی حجم بیشتری می‌دهد یک مطالعه در سال 2023 نشان می‌دهد اسفناج با افزایش سیری، کاهش اشتها و کاهش دریافت کالری به کاهش وزن کمک می کند.

مرکبات

مرکبات – که شامل پرتقال، گریپ فروت، لیمو و لیموترش می شود – برخی از بهترین میوه ها برای کاهش وزن هستند.

در مطالعه مواد مغذی ، محققان دریافتندمرکبات مانند گریپ فروت از موثرترین مواد غذایی برای کاهش شاخص توده بدنی (BMI) شرکت کنندگان هستند. گریپ فروت به کاهش وزن کمک می کند زیرا کالری نسبتا کمی دارد.

طالبی

طالبی یک میان وعده شیرین و خوشمزه برای کمک به کاهش وزن است. محتوای بالای آب آن به هیدراتاسیون کمک می کند و محتوای فیبر (یک گرم فیبر در هر وعده 100 گرم) به افزایش سیری کمک می کند.

آلو

آلو میوه ای شیرین و سیر کننده است که در منوی کاهش وزن گنجانده می شود. با داشتن یک آلو تنها 30 کالری ، 1 گرم فیبر و قند طبیعی، آلو جایگزین سالم تری برای میان وعده های شیرین است. محتوای فیبر آن ها به تقویت سلامت گوارش و افزایش سیری کمک می کند و از پرخوری جلوگیری می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان