این ۷ غذا انرژی تان را کاهش می دهند / خطر سرطان، دیابت و بیماری قلبی را بالا می برند

خط سلامت: مواد غذایی تاثیر زیادی بر سلامتی دارند .در اینجا چند ماده غذایی را بشناسید که اگر بخورید هم انرژی را پائین می آورد و هم سه بیماری مرگ زا را ایجاد می کند.

این ۷ غذا انرژی تان را کاهش می دهند / خطر  سرطان، دیابت و بیماری قلبی را بالا می برند

مواد غذایی با ابتلا به بیماری ها مرتبط است. مصرف برخی مواد غذایی منجر به ایجاد التهاب و درد در بدن می شود. 

مواد غذایی بیماری زا

گوشت کبابی

 به گزارش خط سلامت گوشت های سوخته سرنخی از وجود آمین های هتروسیکلیک (HCAs) است، ترکیباتی که باعث اکسید شدن چربی و پروتئین وباعث استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی می شوند . پختن هر پروتئین حیوانی در دمای بالا می تواند HCA ها را تشکیل دهد، اما گوشت قرمز بدترین نوع آن است. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان آن را به عنوان " احتمالا سرطان زا برای انسان" طبقه بندی می کند.

اگر به طعم و مزه گوشت کبابی علاقه دارید، می توانید با مرینیت کردن آن در ترکیبی از آب لیمو و گیاهان و ادویه جات از آسیب آن جلوگیری کنید. فلفل سیاه ، رزماری، آویشن، پونه کوهی، ریحان، مریم گلی و مرزنجوش همگی سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند که با التهاب مقابله می کنند.

 گوشت فرآوری شده

 گوشت فرآوری شده مانند بیکن یا سالامی به چند دلیل التهاب زا است، زیرا از محتوای چربی اشباع شده بالایی تشکیل شده اند. چربی های اشباع شده باعث التهاب بافت چربی در بدن می شود.

این غذاها همچنین حاوی سطوح بالایی از نیتریت سدیم هستند، ترکیبی که به نیتروزامین تبدیل می شود و خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد . بعلاوه، آن ها منبع اصلی محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) هستند، به خصوص زمانی که در حرارت بالا پخته شوند. AGE ها باعث استرس اکسیداتیو و التهاب می شوند و بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند دژنراسیون ماکولا و آلزایمر را تسریع می کنند .

الکل

الکل یک سم است و وقتی مصرف می شود کاملاً التهاب زا است. تحقیقات نشان داده است الکل از طریق مسیرهای متعدد باعث التهاب در روده می شود و این التهاب، به نوبه خود، ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا مصرف الکل تا این حد با سرطان، بیماری کبد و آسیب عصبی مرتبط است.

غذاهای سرخ شده

 هر زمان که غذاها سرخ می شوند مولکول‌های التهابی ایجاد می‌کنند.

غذاها و نوشیدنی های شیرین

 شکر همیشه التهاب آور نیست، اما مصرف زیاد شکر افزوده التهاب را افزایش می دهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که 20 درصد کالری روزانه خود را از نوشیدنی های شیرین شده با قند دریافت می کنند، نشانگر التهاب در بدن آنان افزایش می یابد. شکر اضافه شده همچنین کالری بالایی دارد و در عین حال مواد مغذی کمی دارد، به این معنی که مصرف بیش از حد آن باعث می شود وزن اضافی را آسان کنید و چاقی با التهاب مزمن همراه است.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند مصرف قند افزوده روزانه را به 9 قاشق چایخوری در روز برای مردان یا 6 قاشق چایخوری برای زنان محدود کنید.

غذاهای فوق فرآوری شده

غذاهای بسته بندی شده اغلب حاوی مواد شیمیایی و سایر مواد التهاب زا هستند.

کربوهیدرات های تصفیه شده

کوکی ها، کراکرها، نان سفید و سایر محصولات کربوهیدرات تصفیه شده به سرعت قند خون را افزایش می دهند ، که باعث واکنش التهابی می شود زیرا بدن سعی می کند سطح گلوکز خون را به حالت عادی برساند.

به جای پرهیز کامل از کربوهیدرات ها ، روی غلات کامل مانند کینوا و برنج قهوه ای تمرکز کنید که هضم آن ها بیشتر طول می کشد و قند خون را افزایش نمی دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان