9 روش ساده برای اینکه چشم های تان پیر نشود

خط سلامت: چشم ها دریچه ای برای لذت بردن از دنیای بیرون هستند. مراقبت از این دریچه ها در طول عمر اهمیت دارد.

9 روش ساده برای اینکه چشم های تان پیر نشود

چشم عضو حساسی در بدن است و عوامل مختلفی سلامتی بینایی را به خطر می اندازند.

به گزارش خط سلامت توصیه هایی برای مراقبت از چشم وجود دارد.

چشم و مراقبت های ضروری

چشم ها با افزایش سن ضعیف تر و حساس تر می شوند به همین دلیل باید از چشم ها در برابر مشکلات بینایی مرتبط با افزایش سن مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا محافظت کرد. حفظ یک سبک زندگی سالم که شامل یک رژیم غذایی مغذی و متعادل است به حمایت از سلامت چشم کمک می کند.

تاثیر پیری برسلامت چشم

افزایش سن به طور طبیعی بر جنبه های مختلف عملکردی چشم تأثیر می گذارد و ارتباط نزدیکی با سلامت چشم دارد. پیرچشمی یک اختلال شایع در میان افراد میانسال است که در آن عدسی چشم انعطاف‌پذیرتر می‌شود و تمرکز بر روی اجسام نزدیک را دشوارتر می‌کند.

افزایش سن نیز بر تولید اشک چشم تأثیر می‌گذارد که منجر به درد و خشکی چشم می شود، به‌ویژه زمانی که از صفحه نمایش برای مدت طولانی استفاده می شود. افزایش سن احتمال ابتلا به دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و گلوکوم را افزایش می دهد. این بیماری ها اغلب بعد از 40 سالگی ظاهر می شوند و با افزایش سن بیشتر می شوند.

مراقبت از چشم بعد از 30سالگی

تغییرات مرتبط با افزایش سن در چشم ها به دلیل عواملی مانند استعداد ژنتیکی و انتخاب سبک زندگی می باشد. نکات زیر برای مراقبت ا ز چشم ها توصیه می شود:

معاینه منظم چشم

حداقل هر دو سال یکبار معاینات چشم برای سلامت بینایی مهم است.

نظارت بر زمان صفحه نمایش

از قانون 20-20-20 پیروی کنید، به این معنی که باید هر 20 دقیقه یک بار 20 ثانیه از تماشای نمایشگر فاصله بگیرید. شما باید به چیزی در فاصله 60 سانتی متر نگاه کنید. این قانون به کاهش فشار چشم ناشی از استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش کمک می کند.

رژیم غذایی متعادل

رژیم غذایی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها، به ویژه آن هایی که برای سلامت چشم مفید هستند، مصرف کنید. اسیدهای چرب امگا 3، لوتئین و زآگزانتین باید بخشی از رژیم غذایی باشند.

آبرسانی

برای جلوگیری از خشکی چشم به اندازه کافی هیدراته بمانید. خشکی چشم یک مسئله رایج مرتبط با سن است. در صورت نیاز استفاده از اشک مصنوعی را در نظر بگیرید.

 محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

برای جلوگیری از آسیب طولانی مدت، از عینک آفتابی استفاده کنید که اشعه های مضر UV را دفع می کند. آن ها به کاهش خطر آب مروارید و سایر بیماری های چشمی مرتبط با UV کمک می کنند.

ترک سیگار

سیگارخطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را افزایش می دهد، که یک بیماری چشمی است که باعث از دست دادن بینایی می شود. همچنین طبق تحقیقات سازمان غذا و داروی ایالات متحده، افرادی که سیگار می کشند دو تا سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به آب مروارید هستند .

مدیریت شرایط پزشکی

اگر شرایط پزشکی مانند دیابت و فشار خون بالا دارید ، باید آن ها را مدیریت کنید. این بیماری ها بر سلامت چشم تأثیر می گذارند و خطر مشکلات بینایی را افزایش دهند.

 خواب کافی

از خواب کافی و با کیفیت برای حمایت از سلامت کلی اطمینان حاصل کنید. خواب کافی فشار و خستگی چشم را کاهش می دهد.

فعال بمانید

ورزش منظم باعث گردش خون بهتر می شود و با کاهش خطر بیماری هایی مانند گلوکوم، برای سلامت چشم مفید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان