شرایط علمی خوردن شیرینی در صبحانه

خط سلامت: صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است. برخی افراد از انواع مختلف شیرینی به عنوان صبحانه استفاده می کنند؛ اما آیا شیرینی انتخاب خوبی برای صبحانه است؟

شرایط علمی خوردن شیرینی در صبحانه

صبحانه خوردن برای برخی افراد، دغدغه ای بزرگ است. 

به گزارش خط سلامت برخی از افراد پر مشغله، برای رفع گرسنگی در هنگام صبح از انواع مختلف شیرینی به عنوان صبحانه استفاده می کنند؛ اما آیا شیرینی به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک می کند؟

صبحانه سالم

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است. برخی ارفاد بجای فراهم کردن یک صبحانه مفصل، از انواع مختلف شیرینی استفاده می کنند.

شیرینی ها بخاطر درصد بالای شکر، معمولا گزینه مناسبی برای آغاز روز نیستند. اما می توان با ایجاد چند تغییر کوچک، یک شیرینی سالم را به رژیم غذایی افزود. 

یک وعده سالم کربوهیدرات چگونه است؟

اگر روزی1700 کالری در روز مصرف کنید، مصرف کربوهیدرات توصیه شده حدود 190 تا 255 گرم کربوهیدرات در روز خواهد بود که حدود 65 گرم در هر وعده غذایی است. اگر دیابت دارید یا از رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنید، توصیه می شود کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، حدود 45 تا 60 گرم در هر وعده.

برای داشتن یک شیرینی سالم کیفیت کربوهیدرات نیز مهم است. شیرینی ها معمولاً با آرد تصفیه شده یا غنی شده تهیه می شوند که فاقد فیبر مفیدی است که در غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده یافت می شود. این بدان معناست که بعد از خوردن یک شیرینی قند خون نسبتاً سریع افزایش می یابد. این سیگنال به هورمون انسولین می دهد تا از لوزالمعده آزاد شود. انسولین قند را برای انرژی به سلول ها انتقال می دهد. یک شیرینی متوسط ​​11 گرم پروتئین دارد.

سالم ترین شیرینی ها

شیرینی حاوی آرد گندم کامل و  3 تا 5 گرم فیبر  سالم ترین نوع شیرینی است.

چند نکته برای انتخاب سالم ترین شیرینی

چند نکته برای داشتن شیرینی سالم، عبارت است از:

از شیرینی حاوی گندم یا غلات کامل استفاده کنید

شیرینی حاوی ادویه ها و دانه های روغنی بخورید

شیرینی کوچک بخورید؛ چراکه کالری کمتری دارند.

 شیرینی های کوچکتر فیبر یا پروتئین بیشتری ندارند، اما کربوهیدرات های تصفیه شده و کالری کمتری خواهند داشت. این ممکن است در برانچ گزینه ای نباشد، اما معمولاً می توانید آنها را در فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید. اگر نانوایی فقط شیرینی های غول پیکر دارد و مراقب مصرف کربوهیدرات خود هستید، می توانید نصف نان شیرینی بخورید.

نان شیرینی خود را با پروتئین سرو کنید؛ شیرینی های حاوی ک بادام زمینی مناسب هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان