مردان! از این 9 پرچم قرمز عبور نکنید

خط سلامت: مردان کمتر نگران سلامتی خود هستند، که همین امر خود منجر به مشکلات سلامتی می شود.

 مردان! از این 9 پرچم قرمز عبور نکنید

مردان در زندگی با تهدیدات مختلفی رو به رو هستند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به روش های بهبود سلامت مردان پرداخته شده است.

مردان و عوامل تهدید کننده زندگی

مردان در طول زندگی تحت خطر عوامل زیر قرار می گیرند: 

بیماری عروق کرونر قلب: بر اساس تحقیقات پزشکی، اکثر مردان بیشتر از زنان در معرض بیماری قلبی هستند. شایع ترین بیماری قلبی که در مردان مشاهده می شود، بیماری عروق کرونر قلب است.

دیابت: بر اساس تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، احتمال تشخیص دیابت در مردان بیشتر از زنان است. دیابت شیرین گروهی از اختلالات متابولیک است که منجر به افزایش مزمن قند خون در مردان می شود. اکثر مردان به دلیل چربی شکم به نوعی دیابت مبتلا هستند.

نارسایی کلیه: بیماری کلیوی در زنان بیشتر از مردان می باشد، اما متأسفانه، احتمال نارسایی کلیه در مردان  بیشتر است. اگر مردان و زنان مبتلا به بیماری مزمن کلیوی یا CKD تشخیص داده شوند، آنگاه دیده شده است بیماران مرد زودتر از بیماران زن به نارسایی کلیه می‌رسند.

سرطان ریه: این سرطان شایع ترین سرطانی است که در مردان رخ می دهد. میزان بقا در مردان مبتلا به سرطان ریه 18 درصد است، در حالی که میزان بقا برای زنان 26 درصد است.

الگوی سیگار کشیدن مردان منجر به سرطان ریه می شود اگر سرطان ریه دیر تشخیص داده شود، افراد نمی توانند بیش از پنج سال زندگی کنند. اکثر مردان روزانه حداقل 3 تا 4 نخ سیگار می کشند.

سرطان پروستات: یکی دیگر از مشکلات سلامتی که اکثر مردان با آن مواجه هستند، سرطان پروستات است. این سرطان در غده پروستات رشد می کند، غده کوچکی به اندازه گردو که با دستگاه تناسلی مردان مرتبط است. 

سرطان کبد: سیروز کبدی یا سرطان کبد به دلیل عفونت های طولانی مدت هپاتیت B و هپاتیت C رخ می دهد. سرطان کبد خیلی سریع گسترش می یابد زیرا تنها 20 درصد از سلول های کبد سالم به طور طبیعی کار می کنند.

اضطراب: اکثر مردان مشکلات خود را با کسی در میان نمی گذارند و به دلیل فشار زیاد مضطرب تر می شوند. برای کاهش اضطراب، آن ها به فرد الکلی و سیگاری تبدیل می شوند و به تدریج به روح های افسرده تبدیل می شوند. اضطراب بیش از حد منجر به عصبانیت غیر قابل کنترل در بین مردان می شود و آرامش آن ها را در کار و زندگی شخصی از بین می برد..

مسائل مربوط به مسئولیت: مردان مسئولیت خانواده را بر عهده می گیرند و مسئول وضعیت مالی هستند. به همین دلیل است که یک مرد همیشه برای حفظ تمام تعهد خود به خانواده خود احساس فشار می کند. مردان در حالی که مشغول مسئولیت هستند، انتخاب ها و اشتیاق خود را فراموش می کنند. زندگی بدون آرزو خوب نیست.

وقتی مردی نتواند خواسته های خانواده اش را برآورده کند، احساس گناه می کند و اغلب توسط جامعه متهم می شود. برای دوری از جامعه، آن ها درونگرا می شوند و وضعیت خود را بدتر می کنند. فشار زیاد بر مغز و قلب آن ها را به سمت حمله مغزی یا حمله قلبی سوق می دهد.

سیگار کشیدن بیش از حد: اعتیاد گاهی قدرت تفکر مردان را کنترل می کند. مردان فکر می کنند سیگار کشیدن به آن ها کمک می کند تمرکز کنند، اما سیگار کشیدن عصبی را تحریک می کند که نمی تواند به سرعت خنک شود.

به دلیل مصرف زیاد سیگار، سرطان ریه در مردان شایع تر می شود. اکسیژن در ریه ها به دلیل سیگار کشیدن کاهش می یابد. سیگار پوست لب ها را تیره می کند. رنگ دندان ها تغییر می کند و لبخند روی صورت مرد را از بین می برد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان