9 افسانه درباره سلامت مردان / دانشمندان می گویند مردان به خود نبالند

خط سلامت: مردان فکر می کنند که قوی تر هستند و به این علت اکثرا خود را دور از مشکلات سلامت روان و سایر مشکلات می دانند.

9 افسانه درباره سلامت مردان / دانشمندان می گویند مردان به خود نبالند

مردان در طول تاریخ دچار باورهای رایج نادرستی شده اند.

به گزارش خط سلامت افسانه های رایج زیادی در مورد مردان وجود دارد.

مردان و افسانه های رایج

مردان در برابر برخی بیماری‌ها «ایمن هستند» یا این تصور که مردان به اندازه کافی نمی‌خوابند، همگی افسانه های اشتباهی در مورد مردان است. برخی از این افسانه های رایج شامل موارد زیر است:

مردان کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند

بیماری قلبی برای چند دهه یک مشکل جدی بوده است. این عامل شماره یک مرگ و میر در ایالات متحده است. در واقع، بیش از 50 درصد از کل مرگ و میرها در آمریکا مربوط به بیماری قلبی است. متأسفانه این مشکلی است که هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

محققان دریافته‌اند هم در مردان و هم در زنان، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی با افزایش سن افزایش می‌یابد و با افزایش سن، شکاف بین مردان و زنان کاهش می‌یابد.

مردان نیازی به ورزش ندارند

"مردها نیازی به ورزش ندارند" یک عبارت رایج است. اما این به این معنی نیست که درست است. در واقع کاملا اشتباه است.ورزش برای مردان ضروری است و نه تنها به حفظ متابولیسم آن ها کمک می کند، بلکه به عضله سازی، چربی سوزی و به طور کلی بهبود سلامتی آن ها کمک می کند.

کاهش وزن برای مردان آسانتر است

بر کسی پوشیده نیست که مردان نسبت به زنان سخت‌تر وزن خود را کاهش می‌دهند به این دلیل است که مردان افزایش وزن در ناحیه شکم دارند، در حالی که زنان افزایش وزن در ناحیه باسن و ران دارند.

این یک واقعیت زندگی است مردان بیشتر از زنان با وزن دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که دلایل این نابرابری پیچیده است، نتیجه این است که مردان کمتر احتمال دارد وزن سالم خود را حفظ کنند. آن ها همچنین احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا دارند.

مردان و زنان میل جنسی یکسانی دارند

این درست است که مردان میل جنسی بالاتری نسبت به زنان دارند، اما چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد. مردان و زنان دارای مغز و هورمون های متفاوتی هستند. مردان به احتمال زیاد میل جنسی بالاتری دارند زیرا مغز آن ها متفاوت از زنان است.

یائسگی مردانه

اکثر مردم فکر می کنند یائسگی زمانی است که زنان دچار کاهش شدید هورمون های جنسی می شوند. اصطلاح "یائسگی مردانه" یک اصطلاح علمی نیست و نباید برای توصیف چیزی غیر از آنچه در زنان در دوران یائسگی رخ می دهد استفاده شود.

یائسگی مردان یک افسانه است. حقیقت این است که هیچ علامت واضحی از یائسگی مردانه وجود ندارد. برخی از مردانی که این عارضه را تجربه می کنند با نعوظ مشکل دارند و برخی نیز گرگرفتگی یا تعریق شبانه دارند. این علائم ممکن است به دلیل افزایش سن، استرس، رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، کم خوابی، سیگار کشیدن یا افسردگی باشد.

مردان نمی توانند به سرطان سینه مبتلا شوند

مردان نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند. اگرچه سرطان سینه در مردان بسیار نادر است. سرطان سینه در مردان می تواند در همان جایی که سرطان سینه در زنان شروع شود. سلول های سرطانی از نوک پستان، نزدیک هاله یا هر جای دیگری در پستان شروع می شوند. همچنین می تواند از زیر بغل، دیواره قفسه سینه یا گردن شروع شود. در واقع، حدود نیمی از سرطان‌های سینه در مردان است، اگرچه بیشتر آن ها در اواخر زندگی یافت می‌شوند و رشدشان کندتر است.

مردان در بلوغ بیشتر دچار ریزش مو می شوند

دلیل اصلی این امر این است که بدن زنان در حال تغییر است و این روند تغییرات هورمونی زیادی را شامل می شود. به همین دلیل است که زنان بیشتر از مردان مشکلات ریزش مو دارند.

زنان بیشتر از مردان در معرض ریزش مو هستند. مردان در نتیجه عوامل ژنتیکی موهای خود را از دست می دهند. ریزش مو به طور کلی در زنان در دوران بلوغ شایع تر است.

مردان نیازی به تغذیه خوب ندارند

اکثر مردم فکر می کنند مردها نیازی به غذا خوردن سالم ندارند و می توانند هر چه می خواهند بخورند. این درست نیست. دلایل متعددی وجود دارد که چرا مردان باید درست غذا بخورند، و زمان آن رسیده است که این افسانه را که مردان نیازی به درست غذا خوردن ندارند، از بین ببریم.

انتظار می رود مردان بیشتر از زنان غذا بخورند. مردان باید رژیم غذایی سالم داشته باشند. آن ها باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنند که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آن ها همچنین باید گوشت و ماهی بخورند زیرا این ها بهترین منابع پروتئین هستند.

مردان نیازی به مراقبت از کلسترول خود ندارند

کلسترول جزء ضروری بدن انسان است، اما مصرف بیش از حد آن  مضر می باشد. در واقع، انجمن قلب آمریکا می گوید سطح کلسترول بالا یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است. همچنین مردان بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های مرتبط با سطح کلسترول بالا هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان