این 4 عضو بدن سرشار از ویتامین C هستند + فواید و نشانه های کمبود آن

خط سلامت: ویتامین C برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است

این 4 عضو بدن سرشار از ویتامین C هستند + فواید و نشانه های کمبود آن

ویتامین C بیشترین مزیت را برای افزایش انرژی و بهبود عملکرد ایمنی دارد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به بررسی ویتامین C پرداخته شده است.

ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین شناخته شده در مرکبات است که بسیاری از افراد در شرایط  سرماخوردگی به آن روی می آورند. این به این دلیل است که ویتامین C سلامت سیستم ایمنی را تقویت می کند و مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه می کند.  ویتامین C یک ماده مغذی و آنتی اکسیدانی مهم است که به تولید ترکیباتی کمک می کند که از عملکردهای مختلف بدن پشتیبانی می کنند.

ویتامین C یا اسید ال اسکوربیک یک ویتامین محلول در آب است که به طور طبیعی در غذا وجود دارد. طبق گفته موسسه ملی بهداشت (NIH)، میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) این ماده مغذی برای افراد 19 سال یا بالاتر 90 میلی گرم برای مردان و 75 میلی گرم برای زنان است.

فواید ویتامین C

ویتامین C برای تشکیل کلاژن، بخش حیاتی بافت همبند ، که به ترمیم زخم ها کمک می کند، ضروری است . علاوه بر این، ویتامین C جذب آهن را تقویت می کند . این ویتامین حمایت کننده سیستم ایمنی ، به عنوان یک آنتی اکسیدان فعال شده و سایر آنتی اکسیدان ها را در بدن بازسازی می کند. ویتامین C به ساخت ال کارنیتین کمک می کند و از متابولیسم انرژی و پروتئین پشتیبانی می کند.

ویتامین + c

ویتامین C انباشته در نقاط مختلف بدن

 قسمت هایی از بدن که دارای بالاترین سطح ویتامین C هستند عبارتند از: چشم ها، غده هیپوفیز، غدد فوق کلیوی و مغز. در مورد مغز، یک مطالعه در سال 2022 در مجله تغذیه اروپایی اشاره کرد ویتامین C از نورون ها (سلول های مغز) در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و برای سلامت روان مفید است.

کمبود ویتامین C

اکثر مردم ویتامین C کافی دریافت می کنند زیرا بسیاری از آن ها غذاهای طبیعی غنی از ویتامین C یا غنی شده با آن را مصرف می کنند. بر اساس گزارش موسسه ملی سرطان NIH ، 7 درصد از مردم در ایالات متحده اسکوربوت دارند، وضعیتی که در آن سطح ویتامین C کمتر از حد طبیعی است. اسکوربوت در اثر خوردن منابع کم ویتامین C یا اختلال در جذب در دستگاه گوارش ایجاد می شود.

علائم کمبود ویتامین C عبارتند از:

از دست دادن دندان

لثه های متورم و دارای خونریزی

ضعف عضلانی

بهبود ضعیف زخم

کم خونی

کاهش وزن

هایپرکراتوز (ضخیم شدن لایه بیرونی پوست)

آرترالژی (سفتی مفاصل). برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان