این نسخه طبیعی برای قلب تان معجزه می کند

خط سلامت: قلب یکی از مهم ترین اعضای بدن است که سلامتی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خوردن برخی مواد غذایی به سلامت قلب کمک می کند.

این نسخه طبیعی برای  قلب تان معجزه می کند

قلب عضوی حیاتی در بدن است که سلامتی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خط سلامت خوردن برخی از مواد غذایی به حفظ سلامت قلب و تقویت عملکرد آن کمک می کند.

قلب سالم با این مواد غذایی

قلب سالم با تغذیه و سبک زندگی رابطه دارد.

انتخاب غذاهای سالم و مناسب خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. در ادامه برخی از مواد غذایی که به حفظ سلامت قلب کمک می کنند را معرفی می کنیم:

ماهی سالمون

ماهی سرشار از امگا 3 است.

ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که خطر ضربان قلب غیرطبیعی (آریتمی)، سطح تری گلیسیرید، رشد پلاک در شریان ها و فشار خون را کاهش می دهد. 

بذر کتان (ساییده شده)

بذر کتان آسیاب شده را به راحتی قابل گنجاندن در رژیم غذایی است.

دانه کتان آسیاب شده دارای امگا 3 به همراه فیبر و خواص آنتی اکسیدانی است. دانه کتان را می توان به غلات صبحانه و ماست کم چرب اضافه کرد.

جو دوسر

جو دوسر یک پیشنهاد سالم و خوشمزه برای صبحانهو منبع خوبی از امگا 3 است. جو دو سر سرشار از فیبر است. همچنین دارای مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و آهن است.

لوبیا سیاه 

لوبیا دارای مقدار زیادی فیبر محلول است. لوبیا دارای مقدار زیادی فیبر محلول، ویتامین های B کمپلکس، نیاسین، فولات، منیزیم، کلسیم و امگا 3 است.

بادام ها

بادام یک انتخاب عالی برای ارتقاء سلامتی قلب است. انواع بادام حاوی امگا 3 گیاهی، ویتامین E، منیزیم، کلسیم، فیبر و چربی های غیراشباع مفید برای قلب هستند.

برای بهره مندی از مزایای بادام مطمئن شوید که بادام خام یا برشته شده است(نباید با روغن برشته شود)، اگرچه بادام ها برای قلب مفید است، اما دارای چربی بالایی نیز هستند که برخی از آنها چربی اشباع شده است. این مواد غذایی لازم است در حد اعتدال مصرف شوند.

گردو

گردو مانند بادام و سایر آجیل های درختی از سلامت قلب محافظت می کند. گردو مانند بادام و سایر آجیل های درختی از سلامت محافظت می کند. آنها حاوی امگا 3 گیاهی، ویتامین E، منیزیم، فولات، فیبر، چربی های غیراشباع مفید برای قلب هستند.

اگرچه این آجیل ها برای قلب مفید هستند، اما چربی و کالری بالایی نیز دارند و باید در حد اعتدال مصرف شوند. یک وعده گردو باید به اندازه کف دست باشد، همین مقدارد گردو حدود 200 کالری دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان