درمان های خانگی جدید در از بین بردن سنگ کلیه / آخرین یافته علمی

خط سلامت: سنگ کلیه از طریق نوشیدن آب کافی، قابل پیشگیری است.

درمان های خانگی جدید در از بین بردن سنگ کلیه / آخرین یافته علمی

سنگ کلیه با چند درمان خانگی دفع می شود.

به گزارش خط سلامت درمان های خانگی برای دفع سنگ کلیه به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین مراجعه به پزشک باشد؛ با این حال مشخص شده است، برخی روش های خانگی به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

سنگ کلیه و درمان های خانگی

سنگ کلیه با برخی درمان های خانگی دفع می شود.

یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای پیشگیری از سنگ کلیه، نوشیدن آب فراوان است. به طور کلی، متخصصان سلامت، نوشیدن 12 لیوان آب در روز را برای کمک به دفع سنگ کلیه از سیستم ادراری توصیه می کنند. نوشیدن آب در طول روز به افراد کمک می کند هیدراته بمانند و خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش دهند . سایر درمان های خانگی برای سنگ کلیه عبارت است از:

آب لیمو، روغن زیتون و آب

به گزارش برخی از افرادی که با سنگ کلیه دست و پنجه نرم می کردند، ترکیب یک چهارم فنجان روغن زیتون با مقدار مساوی آب لیمو به دفع سنگ کلیه کمک می کند. لازم است پس از نوشیدن این ترکیب یک لیوان آب بنوشید و این روش را در اواخر بعد از ظهر تکرار کنید.

سرکه سیب و آب

برخی از بیماران برای درمان سنگ کلیه از سرکه سیب استفاده می کنند.

سرکه سیب از اسید سیتریک ساخته شده است که سنگ کلیه را حل می کند و به بدن کمک می کند سنگ ها را راحت تر دفع کند. علاوه بر این، سرکه سیب با قلیایی کردن خون و ادرار و تولید اسید هیدروکلریک در بدن از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

طرفداران این درمان خانگی توصیه می کنند، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و این مخلوط را به طور مکرر در طول روز بنوشید (به خصوص قبل از غذا).

آب و آب ریحان

اسید استیک موجود در ریحان به حل کردن سنگ کلیه و کاهش درد کمک می کند . مصرف یک قاشق چایخوری عصاره ریحان با آب خالص در روز به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند.

مارچوبه

مارچوبه بخارپز از طریق اثر مدر خفیف به دفع سنگ کلیه کمک می کند. برخی از بیماران از مصرف کرفس، خیار و هندوانه نیز سود ببرند. این درمان های خانگی ممکن است برای همه کارساز نباشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان