از تمیز کاری غافل نشوید قبل از هر چیز مغز را برق می اندازد

خط سلامت: خانه داری امور مربوط به نظافت و آشپزی و .. هستند.

از تمیز کاری غافل نشوید قبل از هر چیز مغز را برق می اندازد

خانه داری بر روند سلامتی افراد تاثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت خانه داری با بهبود حافظه، تمرکز بهتر و افتادن کمتر در افراد مسن همراه است.

خانه داری در افراد مسن

خانه داری در افراد مسن بر خلاف باور عموم نه تنها ضرر ندارد بلکه فایده هم دارد. بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا منتشر شده است، انجام کارهای خانه با بهبود حافظه، تمرکز بهتر و پاهای قوی‌تر (که به نوبه خود به معنای زمین خوردن کمتر است) در افراد مسن مرتبط است . فعالیت بدنی منظم برای حفظ سلامت جسمی و روانی مطلوب است و در میان افراد مسن، خطر ابتلا به بیماری های طولانی مدت پزشکی و همچنین زمین خوردن را کاهش می دهد.

خانه داری

از آنجا که خانه داری مستلزم فعالیت بدنی است، محققان می خواستند ببینند آیا انجام انواع مختلف کارهای خانه می تواند به پیری سالم ویا افزایش ظرفیت های جسمی و ذهنی افراد مسن در یک کشور ثروتمند کمک کند یا خیر.

اثرات مختلف کارهای خانه

شدت تمیز کاری با حوزه های شناختی خاصی مرتبط بود. به عنوان مثال، کارهای سنگین خانه منجر به افزایش امتیاز توجه می شود. از طرف دیگر، کارهای سبک خانه، بیشتر به نمرات حافظه کمک می کند. کارهای خانه مکرر و شدیدتر نیز با بهبود نمرات تعادل و هماهنگی مرتبط بود. مطالعات قبلی همچنین ارتباط بین ورزش هوازی و افزایش عملکرد شناختی را پیشنهاد کرده اند.

این مطالعه نشان می‌دهد ترکیبی از کارهای سبک و سنگین خانه با عملکرد شناختی بالاتر، به‌ویژه در حوزه‌های توجه و حافظه، در میان افراد مسن‌تر ساکن جامعه مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان