این 4 ورزش عمر را طولانی می کند/ پس از 12 سال مطالعه مشخص شد

خط سلامت: ورزش برای سلامت جسم و روح مفید و ضروری است. تحقیقات اخیر ورزش را به طول عمر وصل می کند.

این 4 ورزش عمر را طولانی می کند/ پس از 12 سال مطالعه مشخص شد

ورزش بر طول عمر افراد اثر می گذارد.

به گزارش خط سلامت برخی ورزش ها باعث افزایش طول عمر می شوند.

ورزش و طول عمر

ورزش و فعالیت بدنی برای سلامتی در هر سنی حیاتی است. دستورالعمل ها توصیه می کنند بزرگسالان حداقل 150 دقیقه (یا دو ساعت و نیم) در هفته ورزش متوسط ​​داشته باشند.

تیمی از محققان داده های بیش از 250000 شرکت کننده در یک نظرسنجی ملی را بررسی کردند. افراد به سوالاتی در مورد مشارکت خود در هفت فعالیت تفریحی مختلف پاسخ دادند. این ها شامل دویدن، شنا، ورزش های تنیس، گلف و پیاده روی بود. این نظرسنجی همچنین دوچرخه سواری و سایر ورزش های هوازی را دنبال کرد. شرکت کنندگان برای اولین بار در دهه 1990 مورد بررسی قرار گرفتند. میانگین سنی آن ها 70 سال بود که به آخرین نظرسنجی پاسخ دادند.

ورزش و خطر مرگ

محققان خطر مرگ را در طول این مطالعه 12 ساله بررسی کردند. آن ها مقایسه کردند چگونه سطوح و انواع مختلف فعالیت بدنی این خطر را کاهش می دهد. افراد مسن‌تری که میزان فعالیت توصیه‌شده را انجام می‌دادند در مقایسه با افراد غیرفعال، 13 درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند. انجام ورزش های راکتی یا دویدن بیشترین کاهش خطر را نشان داد. اما تمام فعالیت ها سودمند است.

به گفته محققان مهم‌ترین کاری که یک فرد غیرفعال می‌تواند برای بهبود سلامت خود انجام دهد، یافتن فعالیتی است که از آن لذت می‌برد و بتواند به آن ادامه دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان