10 باور غلط و رایج در مورد سرطان سینه

خط سلامت: سرطان سینه با باورهای غلط و نادرست رایج همراه است.

10 باور غلط و رایج در مورد سرطان سینه

سرطان سینه با باورهای غلط و نادرست رایج همراه است.

به گزارش خط سلامت سرطان سینه یکی از سرطان هایی است  که زندگی زنان زیادی را تحت الشعاع قرار می دهد.

هیچ کس در خانواده من سرطان ندارد، بنابراین من به سرطان سینه مبتلا نمی شوم.

کمتر از 15 درصد از سرطان سینه به صورت ژنتیکی منتقل می شود . بنابراین فقدان سابقه خانوادگی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش نمی دهد.

  سرطان سینه فقط در زنان میانسال رخ می دهد.

سرطان سینه می تواند زنان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه سرطان سینه بیشتر زنان بین 50 تا 60 سال را مبتلا می کند، اما می تواند در زنان کمتر از 40 سال و افراد مسن نیز رخ دهد.

حدود 13 درصد از زنان مبتلا به سرطان سینه زیر 40 سال سن دارند و 15 درصد در افراد بالای 70 سال رخ می دهد . با این حال، مطالعات نشان داده است در صورت دریافت درمان مناسب، افراد مسن نیز به خوبی زنان جوان تر عمل می کنند. بنابراین سن به تنهایی نباید مانعی برای دریافت درمان باشد.

 خطر سرطان سینه ارتباط مستقیمی با اندازه سینه دارد.

بنابراین تنها زنانی که سینه های بزرگ دارند به سرطان سینه مبتلا می شوند.

اندازه سینه ارتباطی با خطر سرطان سینه ندارد. حتی مردان نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند، اگرچه بسیار نادر است. 

  شیر باقی مانده از شیردهی می تواند باعث سرطان سینه شود.

برعکس، تغذیه با شیر مادر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می کند . رسوبات کلسیم در پستان نتیجه مستقیم شیر "نگهداری" نیست، بلکه اغلب به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی مرتبط با افزایش سن است.

سینه بند و ضد تعریق می تواند باعث سرطان سینه شود.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد هر یک از اینها می تواند باعث سرطان سینه شود. ایجاد سرطان سینه معمولاً یک اثر متقابل پیچیده از عوامل مختلف است . اینها می توانند استعداد ژنتیکی، سیستم ایمنی، نوسانات هورمونی، آلودگی محیطی، سبک زندگی نامناسب و غیره باشند.

با مراجعه منظم به ماموگرافی، می توانم از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کنم.

ماموگرافی از سرطان سینه جلوگیری نمی کند. ماموگرافی ابزاری برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه قابل درمان برای افزایش بقا است، نه یک ابزار پیشگیری برای توسعه سرطان سینه.

  اگر ماموگرافی من طبیعی باشد، مطمئن هستم که به سرطان سینه مبتلا نمی شوم.

در حالی که امروزه ماموگرافی بهترین ابزار غربالگری سرطان سینه است، نمی تواند همه سرطان های سینه را تشخیص دهد. این به این دلیل است که بافت طبیعی سینه می تواند سرطان سینه را پنهان کند، به خصوص اگر سرطان کوچک باشد و در زنان جوانی که بافت سینه آنها متراکم تر است.

انواع خاصی از سرطان نیز به راحتی در ماموگرافی دیده نمی شوند. در موارد خاص، ممکن است نیاز به سونوگرافی یا اسکن MRI باشد . پزشک بر این اساس شما را ارزیابی و راهنمایی خواهد کرد.

 درمان سم زدایی می تواند از سرطان سینه جلوگیری کند.

مردم بر این باورند درمان های سم زدایی برای پاکسازی مواد مضر از بدن و تحریک سیستم ایمنی برای حمله به سرطان در بدن است. این ضروری نیست، زیرا بدن ما دارای یک سیستم سم زدایی طبیعی است که مواد مضر را حذف می کند.

علاوه بر این، درمان‌های سم‌زدایی می‌توانند برای سلامتی مضر باشند و اگر فرد از دستورالعمل‌های غذایی سالم پیروی نکند، ممکن است باعث سوءتغذیه شود.

با تقویت سیستم ایمنی بدنم به سرطان سینه مبتلا نمی شوم.

تقویت سیستم ایمنی بدن مانع از تشکیل یا توسعه سلول های سرطان سینه نمی شود. هیچ روش شناخته شده ای وجود ندارد که بتواند از سرطان سینه جلوگیری کند یا سیستم ایمنی بدن را تقویت کند تا هر سلول یا تومور سرطانی موجود را از بین ببرد.

با این وجود، حفظ یک سبک زندگی سالم از طریق ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل برای کاهش خطرات سایر بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا (فشار خون بالا ) و دیابت خوب است .

 گیاهخوار بودن من را در برابر سرطان سینه مصون می کند.

گیاهخوار بودن می تواند سالم تر باشد زیرا ممکن است رژیم غذایی حاوی چربی اشباع شده، کلسترول کمتر و کربوهیدرات پیچیده و فیبر بالا باشد. با این حال، برنامه ریزی نادرست رژیم های گیاهخواری می تواند منجر به کمبود آهن و ویتامین B12 و همچنین دریافت ناکافی کالری و پروتئین شود. از این رو، ممکن است لزوماً فرد را نسبت به سرطان سینه مصونیت بیشتری ایجاد نکند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان