4 درد بی درمان این مدل آب خوردن/رایج اما خطرناک

خط سلامت: آب خوردن در بطری پلاستیکی با پیامدهای منفی برای سلامتی همراه است.

4 درد بی درمان این مدل آب خوردن/رایج اما خطرناک

آب خوردن  به هیدراته ماندن بدن و شاداب بودن کمک می کند.

به گزارش خط سلامت اگر چه نوشیدن آب کافی منجر به افزایش سلامتی می شود، ولی مشخص شده است نگهداری آب در بطری های پلاستیکی با پیامدهای منفی برای سلامتی همراه است.

آب خوردن در بطری پلاستیکی

آب خوردن در بطری پلاستیکی و نگهداری مایعات در این بطری ها سلامتی را تضعیف می کند. در ادامه برخی روش هایی که بطری پلاستیکی باعث کاهش سلامتی می شود را توضیح می دهیم:

تضعیف سیستم ایمنی 

توصیه می شود از نگهداری آب در بطری های پلاستیکی خودداری کنید، چراکه مواد شیمیایی موجود در پلاستیک وارد بدن می شود و سیستم ایمنی بدن را مختل می کند.

سرطان کبد و کاهش تعداد اسپرم

وجود ماده شیمیایی به نام فتالات در پلاستیک، منجر به مشکلاتی مانند سرطان کبد و کاهش تعداد اسپرم (در مردان) می شود. مطالعه ای که اخیرا توسط دانشگاه ایالتی نیویورک انجام شده است، نشان می دهد مقادیر زیادی میکروپلاستیک در بطری پلاستیکی وجود دارد.

تولید بیسفنول آ (BPA)

ترکیب شیمیایی بیسفنول آ (BPA) مقلد استروژن است و منجر به مشکلات سلامتی مانند: دیابت، چاقی، مشکلات باروری، مشکلات رفتاری و بلوغ زودرس در دختران می شود.

تولید دیوکسین

بطری پلاستیکی وقتی در معرض خورشید قرار بگیرد، مواد شیمیایی مضری مانند دیوکسین آزاد می کند که خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. لازم است زنان تا حد امکان از بطری پلاستیکی استفاده نکنند. بطری های شیشه ای جایگزین های مناسبی برای بطری های پلاستیکی هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان