خواص آب کرفس برای زیبایی و سلامتی/۶ دلیل علمی شگفت انگیز

خط سلامت: کرفس سبزی ترد و آبداری است که خواص گوناگونی دارد.

خواص آب کرفس برای زیبایی و سلامتی/۶ دلیل علمی شگفت انگیز

کرفس به دلیل طعم متمایز و محتوای آب زیادش شناخته شده است.

به گزارش خط سلامت آب کرفس خواص زیادی برای سلامتی دارد.

کرفس و خواص

کرفس یکی از سبزیجات است که مواد مغذی بیشتری نسبت به بسیاری از سبزیجات دیگر فراهم می کند. همچنین آب کرفس فواید زیادی برای سلامتی دارد. بهترین راه برای اینکه کرفس را به بخشی از رژیم غذایی روزانه خود تبدیل کنید، نوشیدن آب کرفس در اول صبح است.

فواید نوشیدن آب کرفس برای سلامتی

کرفس هیدراتاسیون و مواد مغذی بدن را فراهم می کند

آب کرفس به دلیل محتوای بالای آب آن منبع خوبی برای هیدراتاسیون است و به جبران مایعات در بدن کمک می کند. آب کرفس سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله ویتامین‌هایی مانند A، K، و C و مواد معدنی مختلف، به یک رژیم غذایی کامل کمک می‌کند.

خاصیت ضد التهابی

کرفس حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و به طور بالقوه برای افراد مبتلا به بیماری های التهابی مفید می باشد.

 سلامت قلب

ترکیباتی مانند فتالیدهای موجود در کرفس به کاهش فشار خون کمک می کند و سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد. محتوای فیبر موجود در کرفس همچنین به حفظ سطح کلسترول سالم کمک می کند.

سلامت گوارش

آب کرفس با عمل به عنوان یک دیورتیک طبیعی به تقویت سیستم گوارشی سالم و دفع سموم کمک می کند. در دسترس بودن فیبر از حرکات منظم روده پشتیبانی می کند و خطر یبوست را کاهش می دهد.

مدیریت وزن

آب کرفس با محتوای کم کالری و آب بالا یک مکمل مفید برای برنامه مدیریت وزن می باشد و مواد مغذی را بدون کالری اضافی فراهم می کند.

سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در آب کرفس با مبارزه با استرس اکسیداتیو و ایجاد پوستی درخشان به سلامت پوست کمک می کند. آب کرفس نیز به هیدراتاسیون کلی پوست کمک می کند.

آب کرفس بیشتر به دلیل فواید بالقوه آن برای سلامت معده مورد توجه قرار می گیرد و به بهبود هضم، کاهش نفخ و تامین آب بدن کمک می کند. با این حال، پاسخ‌های فردی می‌تواند متفاوت باشد، و اگر نگرانی‌های خاصی در مورد سلامت معده خود دارید، توصیه می‌شود با یک متخصص تغذیه متخصص مشورت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان