بیشتر از این میزان نباید آبمیوه بخورید / فرمول علمی برای هر سن

خط سلامت: آبمیوه ها ممکن است سالم باشند، اما مطالعات نشان می دهد می تواند باعث افزایش وزن شوند.

بیشتر از این میزان نباید آبمیوه بخورید / فرمول علمی برای هر سن

آبمیوه ها ممکن است سالم باشند، اما مطالعه نشان می دهد می تواند باعث افزایش وزن شوند.

به گزارش خط سلامت این مطالعه نشان داد کودکان زیر 11 سال افزایش بیشتری در BMI برای هر وعده اضافی 8 اونس (0.24 لیتر) آبمیوه نشان دادند.

آبمیوه و افزایش وزن

آبمیوه با افزایش وزن مرتبط است بر اساس مطالعه جدید، آبمیوه با افزایش اندک وزن مرتبط است.

این مطالعه توصیه می کند مراقب میزان مصرف آبمیوه باشید.

آبمیوه‌ها فاقد فیبر موجود در میوه‌های کامل هستند، به این معنی که به شما احساس سیری نمی‌دهد

در کودکان، هر وعده اضافی در روز از آبمیوه 100٪ با BMI 0.03 بالاتر همراه بود.

یک متا آنالیز مطالعات قبلی نشان داده است نوشیدن یک لیوان یا بیشترآبمیوه 100 درصد در روز با افزایش اندک وزن بدن در میان کودکان و بزرگسالان مرتبط است.

آبمیوه و کودکان کم سن تر

اگرچه افزایش وزن مرتبط با آبمیوه کم بود ، اما هر وعده اضافی در روز با BMI کمی بالاتر مرتبط بود، اما در کودکان کوچکتر بیشتر قابل توجه بود.

این مطالعه نشان داد که کودکان زیر 11 سال افزایش بیشتری در BMI برای هر وعده اضافی 8 اونس (0.24 لیتر) آبمیوه 100٪ نشان دادند.

آیا این بدان معنی است که باید به طور کامل از آبمیوه اجتناب کنید؟

نه لزوما، اما این مطالعه توصیه می کند مراقب میزان نوشیدنی خود باشید. این یافته ها از ایده محدود کردن ۱۰۰ درصد آبمیوه برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی حمایت می کند.

آبمیوه

این مطالعه یک سوال جالب را مطرح می کند: اگر میوه سالم در نظر گرفته می شود، چرا آبمیوه 100 درصد می تواند منجر به افزایش وزن شود؟

محققان پیشنهاد می کنند "کالری مایع" ممکن است یک عامل باشد. آبمیوه‌ها فاقد فیبر موجود در میوه‌های کامل هستند ، به این معنی که به شما احساس سیری نمی‌دهد.

این مطالعه با دستورالعمل‌های آکادمی اطفال آمریکا (AAP) مطابقت دارد که به کودکان زیر 6 سال توصیه می‌کند کمتر از یک لیوان آبمیوه در روز مصرف کنند.

 آکادمی اطفال آمریکا (AAP) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) همچنین توصیه می کنند از دادن آبمیوه به کودکان زیر 1 سال خودداری کنید.

 آکادمی اطفال آمریکا (AAP) برای گروه های سنی مختلف، توصیه می کند مصرف روزانه آبمیوه را محدود کنید: 4 اونس (0.11 لیتر) برای سنین 1-3، 6 اونس (0.12 لیتر) برای سنین 4-6 و 8 اونس (0.24 لیتر) برای سنین 7-18 سال.

اگر همچنان می خواهید طعم میوه ای با کالری کمتر داشته باشید،برای یک نوشیدنی با طراوت و کم کالری، مقداری آب 100% به آب ساده یا گازدار اضافه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان