این 10 میوه دوست کلیه های شماست+میزان مصرف

خط سلامت: کلیه ها در نتیجه خوردن برخی میوه ها سالمتر می مانند. در این مطلب به میوه هایی اشاره می کنیم که به حفظ و ارتقاء سلامت کلیه ها کمک می کنند.

این 10 میوه دوست کلیه های شماست+میزان مصرف

کلیه ها در نتیجه خوردن برخی مواد غذایی، از جمله میوه ها بهتر کار  می کنند.

به گزارش خط سلامت مصرف برخی میوه ها به سلامتی کلیه ها کمک می کند.

کلیه سالم با خوردن میوه

کلیه ها با پیروی از یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین و سایر مواد مغذی بهتر کار می کنند. مشخص شده است میوه هایی برای کلیه مفید هستند که حاوی مقادیر بیش از حد پتاسیم و فسفر نباشد. در ادامه این میوه های مفید را معرفی می کنیم:

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی آنتوسیانین و الاژیتانین است که عملکرد کلیه را بهبود می بخشد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند. همچنین توت فرنگی منبع عالی ویتامین C ، منگنز و فیبر  است که  با خواص ضد سرطانی و ضد التهابی به سلامت کلی کمک می کند.

زغال اخته

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی گیاهی به نام آنتوسیانیدین است که التهاب را کاهش می دهد و سلامت کلیه ها را تقویت می کند.

زغال اخته منبع خوبی از ویتامین C و منگنز است که برای استخوان ها و پوست مفید است و به کاهش علائم پیری کمک می کند .

سیب

خوردن سیب به کاهش سطح کلسترول و قند خون و کاهش یبوست کمک می کند. خواص ضد التهابی و فیبر بالا، به بهبود عملکرد کلیه ها کمک می کند.

انگور

انگور منبع خوبی از ویتامین های C و K  است(سطح پایین این ویتامین ها با بیماری کلیوی مرتبط است). این میوه سرشار از فیبر و حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی مانند مس، منگنز و منیزیم است. سایر میوه ها برای سلامت کلیه، عبارتند از:

گلابی 

هلو

شلیل

آلو

هندوانه

گیلاس

چه مقدار میوه باید در رژیم غذایی بگنجانیم؟

برای جلوگیری از مصرف بیش از حد مواد معدنی موجود در میوه ها، باید با پزشک تغذیه در مورد بهترین میزان مصرف صحبت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان