روزی یک قاشق عسل بخورید 10 معجزه را شاهد خواهید بود

خط سلامت: عسل با فواید فراوانی برای سلامتی همراه است. خوردن یک قاشق عسل در روز به تقویت شاخص های سلامتی کمک می کند.

روزی یک قاشق عسل بخورید 10 معجزه را شاهد خواهید بود

عسل حاوی مواد مغذی ضروری برای سلامتی است.

به گزارش خط سلامت خوردن روزانه یک قاشق عسل، احتمال ابتلا به مجموعه ای از بیماری ها را کاهش می دهد.

عسل چه فوایدی دارد؟

عسل حاوی مقادیری از ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و آنزیم های ضروری است. خوردن یک قاشق عسل در روز با مزایای فراوانی برای سلامتی همراه است که در ادامه به معرفی آن ها  می پردازیم:

مدیریت دیابت

مطالعات نشان داده اند عسل در مدیریت دیابت شیرین مفید است. عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که نقش مهمی در کنترل دیابت دارند.

عسل به کاهش سطح قند (گلوکز پلاسما) در خون افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. عسل همچنین چربی خون  را در کسانی که مبتلا به چربی خون هستند، کاهش می دهد.

عسل

مدیریت سرطان

مطالعات اخیر نشان می دهد عسل با تداخل در مسیرهای سیگنال سلولی به مبارزه با سرطان کمک می کند. عسل یک پاسخ ایمنی در برابر سلول های سرطانی ایجاد می کند و از تکثیر آن ها جلوگیری می کند. این عمل از رشد سلول های سرطانی ریه ، سلول های سرطان پوست ، سرطان روده بزرگ ، سرطان پروستات ، سلول های سرطانی دهان ، سرطان سینه ، سرطان خون ، سرطان مثانه و سلول های سرطانی استخوان جلوگیری می کند.

ارتقاء سلامت قلب

آنتی اکسیدان های موجود در عسل به کاهش خطر نارسایی قلبی به بهبود سلامت قلب کمک می کند . این آنتی اکسیدان ها با کاهش توانایی لخته شدن پلاکت ها در خون و جلوگیری از اکسید شدن لیپوپروتئین های با چگالی کم (پروتئینی که کلسترول را در جریان خون حمل می کند) خطر نارسایی قلبی را کاهش می دهند.

مدیریت آسم و سرماخوردگی

عسل به پیشگیری و کاهش آسم، سرفه های رایج و علائم تب کمک می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد درمان با عسل با جلوگیری از التهاب راه های هوایی، آسم را با موفقیت مدیریت می کند. چنین خواصی عسل را در مدیریت برونشیت مزمن مفید می کند .

التیام زخم

عسل قدیمی ترین عامل درمان و التیام زخم شناخته شده برای بشر است. این یک پاسخ ایمنی را فعال می کند که با عفونت مبارزه می کند، گلبول های سفید خون (که به مبارزه با عفونت و بیماری کمک می کند) را تحریک می کند تا ترمیم بافت شروع شود. عسل در درمان زخم های حاد و خفیف و سوختگی های سطحی و جزئی موثر است.

منبع آنتی اکسیدان

بدن حاوی رادیکال های آزاد است که مسئول پیری، اختلال در عملکرد سلولی و ایجاد اختلالات قلب و عروق خونی هستند. عسل و سایر غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بدن را در برابر چنین بیماری ها و سایر بیماری های مزمن محافظت می کنند.

عسل تیره معمولاً حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان در مقایسه با عسل روشن تر است. کمیت و کیفیت عسل به نوع عسل و گلی که شهد آن را تامین می کند بستگی دارد. 

افزایش عملکرد

به ازای هر قاشق چای خوری عسل مصرفی، 17 گرم کربوهیدرات دریافت می شود. این نشان می دهد عسل به عنوان جایگزینی برای افزایش انرژی در طول تمرین ورزشی مفید است. مطالعات روی ورزشکاران نشان داد مصرف مقادیر کم عسل در هنگام فعالیت بدنی باعث افزایش عملکرد می شود. 

رشد سالم کودکان

مشخص شده است تغذیه نوزادان با عسل حافظه و رشد را بهبود می بخشد. همچنین به کاهش اضطراب و افزایش عملکرد کودک در مراحل بعدی زندگی کمک می کند.

مطالعه‌ای روی بچه‌هایی که با عسل تغذیه می‌شوند نشان می‌دهد آن ها به طور پیوسته وزن اضافه می‌کنند، مشکل گوارشی ندارند، کلسیم بیشتری دریافت می‌کنند و رنگ پوست بهتری دارند. عسل جایگزینی عالی برای شیرینی برای کودکان است.

با این حال، دادن عسل به کودک تا یک سالگی توصیه نمی شود. عسل  حاوی باکتری کلستریدیوم است که باعث یبوست، گریه ضعیف و ضعف عضلانی می‌شود که در کودکان با علائمی مانند مکیدن ضعیف و کاهش تون عضلانی (فلوپی) مشخص می شود.

تقویت هضم و جذب غذا

آنزیم های موجود در عسل باعث افزایش هضم و جذب مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها می شود. برخلاف شکر تصفیه شده، عسل بدون نیاز به هضم مستقیماً وارد جریان خون می شود. این باعث می شود عسل به منبع انرژی سریعتر و کارآمدتر تبدیل شود.

عسل سرشار از پری بیوتیک است. پری بیوتیک ها سلامت باکتری های مفید موجود در دستگاه گوارش را تقویت می کنند. مصرف مواد غذایی مانند عسل جمعیت  باکتری های مفید را افزایش می دهد و در نتیجه سلامت روده را حفظ می کندبرای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان