دیابت را جدی بگیرید! رابطه تان را به هم می ریزد

خط سلامت: اختلال در نعوظ در مردان مبتلا به دیابت شایع تر است.

دیابت را جدی بگیرید! رابطه تان را به هم می ریزد

اختلال نعوظ در مردان مبتلا به دیابت شیوع بیشتری دارد. بخش اورولوژی بیمارستان سنگاپور گزینه های درمانی و چگونگی کاهش خطرات این بیماری را اعلاک کرد.

به گزارش خط سلامت طبق تحقیقات، بیش از 70 درصد از مردان مبتلا به دیابت در سنگاپور از اختلال نعوظ (ED) رنج می برند. خطر ابتلا به اختلال نعوظ در مردان دیابتی بالای 50 سال به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

اختلال نعوظ و دیابت

با پیری جمعیت و شیوع بالای دیابت، اختلال نعوظ به یک مشکل بهداشتی مهم در دنیا تبدیل می شود. اصلاح سبک زندگی می تواند به کاهش خطر اختلال نعوظ کمک کند. 

چه ارتباطی بین دیابت و اختلال نعوظ وجود دارد؟

اختلال نعوظ ناتوانی در دستیابی یا حفظ نعوظ است. دیابت کنترل نشده به عروق خونی و اعصابی که نعوظ را کنترل می کنند آسیب می رساند بنابراین، حتی با وجود مقادیر طبیعی هورمون‌های مردانه ممکن است نتوانید رابطه تان را داشته باشید.

درمان اختلال نعوظ در دیابتی ها 

درمان اختلال نعوظ با داروهای خوراکی و مشاوره و ... می باشد. داروهای خوراکی با مسدود کردن آنزیمی که جریان خون را مختل می کند، عملکرد نعوظ را بهبود می بخشد.

مردان دیابتی چگونه می توانند اختلال نعوظ را کاهش دهند؟

برای مردان دیابتی بسیار مهم است سطح قند خون خود را کنترل کنند تا اختلال نعوظ به دلیل اختلال در عملکرد اعصاب، عروق خونی و ماهیچه ها کاهش یابد.

این را می توان از طریق داروها، ورزش منظم و انتخاب غذای سالم به دست آورد. از آنجا که مطالعات نشان داده است  مردان با BMI (شاخص توده بدنی) بالاتر بیشتر از اختلال نعوظ رنج می برند، کاهش وزن نیز می تواند کمک کننده باشد. در نهایت، کاهش مصرف سیگار و ترک الکل باعث بهبود این شرایط می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان