کشف شگفت انگیز دانشمندان در مورد مسواک زدن

خط سلامت: مسواک زدن فواید زیادی برای بهداشت دهان و دندان دارد اما فواید آن محدود به این موارد نمی شود.

کشف شگفت انگیز دانشمندان در مورد مسواک زدن

مسواک زدن بر عملکردهای مغز نیز تاثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت مسواک زدن آلزایمر را کاهش می دهد.

مسواک زدن و آلزایمر

مسواک زدن بر بهبود سلامت مغز تاثیر می گذارد. دانشمندان به طور فزاینده‌ای پیوند ثابتی را بین سلامت ضعیف دهان و زوال شناختی مشاهده می‌کنند.

بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بیش از 5 میلیون بزرگسال آمریکایی بالای 65 سال با زوال عقل زندگی می کنند. این عارضه به اشکال مختلفی بروز می کند که شایع ترین آن بیماری آلزایمر است  و با اختلال در توانایی به خاطر سپردن، فکر کردن و تصمیم گیری مشخص می شود.

مطالعات متعدد نشان داده است افراد با سلامت دهان و دندان ضعیف بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمرهستند. در یک پژوهش جدید محققان دانشگاه ملی یانگ مینگ چیائو تونگ در تایوان داده‌هایی را از 28 مرور سیستمی جمع‌آوری کردند تا مشخص کنند چه عواملی در این ارتباط دخیل هستند و چگونه می‌توان از آن ها برای اطلاع‌رسانی شواهد استفاده کرد.

میکروبیوم دهان و آلزایمر

مرورهای سیستماتیک به طور مداوم در مورد نقش میکروبیوم دهان در آلزایمر به نتیجه رسیدند . شواهد از مطالعات حیوانی و انسانی به دست آمده است. ارتباط بین پریودنتیت (یکی از بیماری های عمده لثه در بزرگسالان) و آلزایمر نیز به طور مداوم در بررسی های قبلی گزارش شده است.

ارتباط بیماری لثه و بیماری های مغزی

بیماری لثه یک عفونت جدی لثه است که با التهاب مزمن در حفره دهان مشخص می شود. به دلیل نزدیکی به مغز، دانشمندان فکر می کنند که این التهاب اثرات نامطلوبی بر مغز داشته باشد و مطالعات قبلی نشان داده اند که بیماری لثه و از دست دادن دندان در واقع با کوچک شدن هیپوکامپ ، بخشی از مغز که در یادگیری و یادگیری نقش دارد، مرتبط است.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که شایع‌ترین عامل میکروبی بیماری لثه، Porphyromonas gingivalis ، را می‌توان در مغز افرادی که بر اثر آلزایمر فوت کرده‌اند، یافت. این میکروب‌ها به مغز حمله می کنند و به بافت عصبی آسیب می رسانند . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان