صرفه جویی از راههایی که فکرش را نمی کنید

خط سلامت: پس انداز مالی یکی از مواردی است که امروزه با توجه به شرایط اقتصادی باید به آن توجه شود.

 صرفه جویی از راههایی که فکرش را نمی کنید

پس انداز مالی در حقیقت مدیریت پول و سرمایه است.

به گزارش خط سلامت راه های مختلفی برای پس انداز کردن وجود دارد.

پس انداز و عادات صرفه جویانه

پس انداز درست از منابع مالی سبب پیشرفت اقتصادی در طول زمان می شود. جادوی پول و ثروت‌سازی زمانی اتفاق می‌افتد که نه تنها درآمد بیشتری کسب شود، بلکه به طور همزمان عادات صرفه‌جویانه پایدار را در زندگی خود ادغام کنید. در این مطلب نکات زندگی مقرون به صرفه برای پس انداز آورده شده است:

خرج کردن آگاهانه

خرج کردن آگاهانه در مورد روش هایی است که پول خود را خرج می کنید.

عادات صرفه جویانه این نیست که همه پول خود را پس انداز کنید و هیچ کار سرگرم کننده ای انجام ندهید. این مسئله در مورد خرج کردن است تا پول هایی که به دست می آورید ارزش بیشتری کسب کنید.

خرج کردن آگاهانه نیاز به تمرین دارد. ابتدا باید نیاز های واقعی را پیدا کنید و صرفا در جهت آن ها خرج کنید.

به برنامه های کاربردی توجه بیشتری کنید

وسوسه‌انگیز می باشد که چند دقیقه بیشتر زیر دوش بمانید یا تلویزیون خود را تمام روز روشن بگذارید تا صدای پس‌زمینه پخش شود. اما این عادت‌ها تأثیر زیادی بر صورت‌حساب‌های آب و برق و به نوبه‌ی خود بر سود شما دارند.

مواردی مانند دوش گرفتن کوتاه‌تر، پایین آوردن ترموستات در زمستان و انجام تعمیر و نگهداری معمولی لوازم خانگی سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

خرید وسایل دست دوم

مردم مقتصد در برخی شرایط وسایل دست دوم می خرند و کیف پولشان از آن سود زیادی می برد. به طور مثال خرید طلای دست دوم سبب صرف جویی و سرمایه گذاری بهتر می شود.

برای بچه ها آموزش صرفه جویی نیز یک فعالیت خانوادگی سرگرم کننده است. این به آن ها کمک می کند تا عادت های صرفه جویانه داشته باشند و به آن ها می آموزد استفاده از ذخایر را برای سیاره ای بهتر در آینده کاهش دهند، دوباره استفاده کنند و بازیافت کنند.

برای زمان تصمیم گیری پول ارزش قائل شوید

تفاوت زیادی بین صرفه جویی در مقابل ارزان بودن وجود دارد .با وجود اینکه افراد در تلاش برای صرفه جویی در پول هستند، افراد مقتصد فقط برای پس انداز پول کاری انجام نمی دهند .

یکی از بهترین عادات صرفه جویانه که می توانید ایجاد کنید این است که برای وقت خود به اندازه پول خود ارزش قائل شوید . به یاد داشته باشید، همیشه می توانید پول بیشتری به دست آورید. اما هیچ مقدار پولی تا به حال یک ثانیه از زمان را نخریده.

کمتر رانندگی و بیشتر دوچرخه سواری 

اتومبیل‌ها نه تنها قاتل ثروت هستند، بلکه داشتن آن تنبلی را تشویق می کند.در حالی که بیشتر مردم برای رفت و برگشت از محل کار به ماشین نیاز دارند، این بدان معنا نیست که تمام سفرهای زندگی باید به طور پیش فرض شامل رانندگی باشد.

هر چه زمان کمتری را پشت فرمان ماشین خود بگذرانید، پول بیشتری پس انداز می کنید.

تصمیم‌گیری برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، اسکوتر، استفاده از وسایل نقلیه عمومی  به افراد کمک می کند تا هزینه‌های خودرو را به شدت کاهش دهند

 تمرکز بر کیفیت، نه کمیت

بیشتر همیشه بهتر نیست. به طور کلی خرید کمتر کمک می کند تا در پول خود صرفه جویی کنید و شلوغی های غیر ضروری را از بین ببرید. تصمیم به تخصیص بیشتر پول خود به اقلام باکیفیت و بادوام  درهم ریختگی خانه شما را کاهش  می دهد و مقدار قابل توجهی از پول شما را ذخیره می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان