آیا میوه را باید قبل از غذا خورد یا بعد از غذا؟+3 باور نادرست دیگر

خط سلامت: میوه را بهتر است قبل غذا خورد یا بعد از غذا؟ پژوهشگران در تلاش برای پاسخ به این سوال به نتایج جالبی دست یافتند.

آیا میوه را باید قبل از غذا خورد یا بعد از غذا؟+3 باور نادرست دیگر

میوه را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ قبل از غذا یا بعد از آن؟

به گزارش خط سلامت برخی از باورهای غلط باعث می شود افراد در رابطه با خوردن میوه و سایر مواد غذایی بیش از حساسیت به خرج دهند.

میوه را چه زمانی باید خورد؟

میوه را می توان در هر زمانی خورد و می توان آن را در کنار سایر غذاها مصرف کرد. بدن آنزیم های گوارشی برای پروتئین، چربی و کربوهیدرات تولید می کند که به هضم وعده های غذایی کمک می کند. علاوه بر این، از آنجایی که معده دارای غلظت بالایی از اسید کلریدریک است، باکتری ها قبل از اینکه قادر به تولید مثل باشند از بین می روند، بنابراین تخمیر در معده انجام نمی شود.

بنابراین این باور که میوه را باید با معده خالی مصرف کرد و اگر همراه با سایر غذاها خورده شود باعث تخمیر و پوسیدگی معده می شود و بر هضم غذا تأثیر می گذارد، اشتباه است. در ادامه برخی دیگر از باورهای تغذیه ای غلط را چه چالش می کشیم:

باور غلط یک

اگر از شیرینی خود لذت ببرید به دیابت مبتلا خواهید شد!

واقعیت این است اگر دیابت ندارید، هر از چند گاهی خوردن کیک شکلاتی و بستنی مورد علاقه مشکلی ندارد. شکر مستقیماً باعث دیابت نمی شود، بلکه مصرف بیش از حد آن منجر به افزایش کالری و چاقی می شود که یک عامل خطر مهم برای دیابت است.

باور غلط دو

تمام چربی موجود در ماهی، چربی خوبی است!

واقعیت این است که تنها حدود 30 درصد از چربی موجود در ماهی، چربی امگا 3 است (درصد دقیق بسته به نوع ماهی متفاوت است). بقیه چربی موجود در ماهی کلسترول را بالا می برد.

ماهی تن دارای 23 درصد چربی مفید و 33 درصد چربی مضر است، در حالی که ماهی سالمون دارای 27 درصد چربی مفید و 16 درصد چربی مضر است.

باور غلط سه

میل به شیرینی به دلیل کمبودهای بدن است!

واقعیت این است که میل به خوردن غذاهای شیرین، به ویژه تحت استرس افزایش می یابد؛ زیرا این غذاها باعث ترشح مواد شیمیایی در مغز می شوند، که در تقویت روحیه نقش دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان