قند خون تان را با این راههای ساده پائین آورید

خط سلامت: قند خون را می توان با راههای ساده کاهش داد.

قند خون تان را با این راههای ساده پائین آورید

قند خون به طور طبیعی با شش راه ممکن است که پائین بیاید که در اینجا آورده شده است.

به گزارش خط سلامت اگر می خواهید سطح قند خود را پایین بیاورید و کربوهیدرات کمتر راه خوبی برای شروع است. به جای نان، صبحانه را با جو و میوه شروع کنید.

حتی قبل از اینکه دیابت شما تشخیص داده شود (مراقب پیش دیابت باشید )، قند خون بالا منجر به مجموعه ای از عوارض بالقوه مانند بیماری قلبی، سکته مغزی ، آسیب کلیوی و آسیب عصبی می شود.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا سطح قند خود را کاهش دهید؟ چند مرحله آسان را به اشتراک می گذاریم که می توانید از امروز شروع به تمرین کنید.

6 راه برای کاهش سطح قند به طور طبیعی

 

کربوهیدرات را محدود کنید

سبک زندگی پرمشغله ما ممکن است به این معنی باشد که اکثر ما قادر به خوردن وعده های غذایی کوچک در طول روز نیستیم و به عنوان یک کشور آسیایی، غذاهای اصلی ما عمدتا برنج و ماکارونی هستند.  

با این حال، سعی کنید مصرف کربوهیدرات را کنترل و سعی کنید آن را به کمتر از نیمی از کالری روزانه خود محدود کنید.

به خاطر داشته باشید کربوهیدرات ها در مواد غذایی دیگر مانند میوه ها، سبزیجات و محصولات لبنی نیز یافت می شوند، بنابراین شمارش آن ها را فراموش نکنید!

قند را بسوزانید

ورزش منظم کمک می کند تا وضعیت مطلوب بدن خود را حفظ کنید و همچنین به افزایش حساسیت به انسولین کمک می کند.

این بدان معناست که بدن قادر است از قند موجود در جریان خون به طور موثرتری استفاده کند. علاوه بر این، سوزاندن قند زمانی است که بدن از آن به عنوان سوخت برای ورزش استفاده می کند.

قدرت فیبر

 فیبر به کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در بدن کمک می کند و امکان مدیریت بهتر قند را فراهم می کند .علاوه بر میوه ها و سبزیجات، سایر منابع خوب فیبر شامل حبوبات (لوبیا، عدس، نخود و غیره) است. 

هیدراته بمانید

به ما آموخته اند 8 لیوان آب برای سلامتی بهینه است. اما آیا می دانستید که یکی از عملکردهای هیدراته ماندن این است که آب هر گونه قند اضافی را در بدن ما دفع می کند ؟ 

شب بخیر، آرام بخواب!

خواب یک بخش اساسی از سلامت است. بیشتر بزرگسالان تقریباً به 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند.

کمبود خواب منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی می شود و یکی از آنها کاهش حساسیت به انسولین است. این بر سطح قند خون تأثیر می گذارد و کمبود خواب همچنین به طور کلی به این معنی است که شما نمی توانید در طول روز به خوبی کار کنید!

سعی کنید زمانی که به زمان خواب تان می رسد، برنامه ای تنظیم کنید و از نزدیک به آن پایبند باشید. داشتن یک برنامه روتین قبل از خواب کمک می کند تا برای یک خواب خوب شبانه آماده شوید، مانند خوردن یک لیوان شیر، گوش دادن به موسیقی.

 استرس 

استرس خوب و استرس بد وجود دارد و بدیهی است که ما به دومی اشاره می کنیم. استرس بیشتر از آنچه که فکرش را می کنید روی شما تأثیر می گذارد و قند خون بدن یکی از آنهاست. وقتی استرس دارید، بدن هورمون هایی ترشح می کند که باعث افزایش سطح قند خون می شود .

چیزی لذت بخش پیدا کنید که به شما آرامش دهد و آن را به طور منظم انجام دهید. یوگا، تمرینات تنفسی، یا حتی گذراندن وقت با عزیزان تان راه های مناسبی برای رهایی از استرس ایجاد شده در بدن هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان