تحقیقات جدید به شایعه ای مهم در مورد تخم مرغ پایان داد

خط سلامت: تخم مرغ برای کلسترول مفید است؟

تحقیقات جدید به شایعه ای مهم در مورد تخم مرغ پایان داد

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین ها و مواد معدنی است.

به گزارش خط سلامت تخم مرغ مغذی است اما کلسترول بالایی دارد. پس خوب است یا بد؟

با استفاده از حداقل دو تخم مرغ در اکثر املت های صبحانه، حد توصیه شده روزانه کلسترول با همان یک وعده غذایی از بین می رود. پزشکان رژیم غذایی در بیمارستان سنگاپور  می‌گویند: با این حال تخم‌مرغ‌ها منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. .

تخم مرغ و ارزش غذایی 

تخم مرغ متوسط ​​شامل:

6.3 گرم پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری که به بدن در ساخت توده عضلانی و قدرت کمک می کند.

سطح بالایی از ویتامین A، که سلامت چشم را افزایش می دهد و شب کوری را از بین می برد.

طیف گسترده ای از ویتامین B، که تولید انرژی را افزایش می دهد.

علاوه بر این، لوتئین و زآگزانتین - رنگدانه های خانواده کاروتنوئید - به پیشگیری از نابینایی ناشی از افزایش سن (دژنراسیون ماکولا) کمک می کنند.

برخی از مطالعات همچنین نشان می‌دهند لوتئین تخم‌مرغ راحت‌تر از سایر منابع جذب بدن می‌شود. وجود منیزیم به حفظ عملکرد طبیعی عضلات و اعصاب کمک می کند، ریتم قلب را ثابت نگه می دارد، از سیستم ایمنی سالم حمایت می کند و استخوان ها را تقویت می کند.

یک ماده مغذی مهم برای رشد مغز کولین است که عمدتا در زرده یافت می شود. زنان باردار و شیرده می توانند زرده تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا رشد مغزی نوزادان خود را تقویت کنند.

در نهایت، تخم مرغ حاوی روی است که به حفظ سیستم ایمنی سالم کمک می کند و سلنیوم، یک آنتی اکسیدان قوی که از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

شمارش کلسترول

برخی از افراد از ترس افزایش کلسترول خود از خوردن تخم مرغ محتاط هستند. در واقع، بدن انسان قادر است تمام کلسترول مورد نیاز خود را بسازد و کلسترول اضافی از غذا ضروری نیست.

با این حال، شایان ذکر است کلسترول تحت تأثیر عوامل زیادی مانند وزن بدن، مقدار و نوع چربی، فیبر غذایی و کلسترول مصرفی قرار دارد. درک این نکته مهم است که غذای "خوب" یا "بد" وجود ندارد. اینکه آیا یک غذا بیشتر از اینکه به بدن شما ضرر برساند، به میزان مصرف آن و وضعیت سلامت فعلی شما بستگی دارد.

به گفته بنیاد قلب سنگاپور، یک زرده تخم مرغ حاوی حدود 200 میلی گرم کلسترول است، بنابراین قبلاً تصور می شد به افزایش سطح کلسترول خون کمک می کند. اما اکنون از مطالعات اخیر می دانیم کلسترول رژیم غذایی تنها کمی کلسترول خون را افزایش می دهد.

در مقایسه، چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترانس (که از طریق فرآیند شیمیایی هیدروژنراسیون روغن‌ها ساخته می‌شوند) کلسترول خون را بیشتر از کلسترول رژیم غذایی افزایش می‌دهند.

بنابراین برای اکثر افرادی که یک یا دو عدد تخم مرغ در روز می خورند، کلسترول خون را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد و در عین حال مواد مغذی خوبی را تامین می کند.

با این حال، برای کسانی که دیابت دارند و سطح کلسترول خون شان به دلیل عوامل ژنتیکی بسیار بالاست، احتمالاً نسبت به سایرین نسبت به خوردن کلسترول غذایی حساس تر هستند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان