کدام نوع لبنیات باعث می شود به سرطان سینه مبتلا شوید؟

خط سلامت: سرطان سینه به عنوان یکی از سرطان هایی است که ترس زیادی را در ذهن زنان ایجاد کرده است.

کدام نوع لبنیات باعث می شود به سرطان سینه مبتلا شوید؟

سرطان سینه چگونه به افراد منتقل می شود و بیشتر چه زنانی در معرض ابتلا به آن هستند؟

به گزارش خط سلامت تصورات مختلفی در مورد ابتلا به سرطان ها از جمله سرطان سینه وجود دارد.

یک تصور غلط رایج در مورد سرطان سینه این است که به صورت ژنتیکی منتقل می شود، در حالی که در واقع اکثر زنانی که به این بیماری مبتلا هستند، سابقه خانوادگی شناخته شده ای از این بیماری ندارند.

افتراق افسانه ها از حقایق در مورد سرطان سینه ممکن است به نجات جان شما کمک کند.

سرطان سینه و خوردن لبنیات

ممکن است شنیده باشید که وقتی افراد مبتلا به سرطان سینه لبنیات می خورند، بدن آنها مخاطی را در مجرای روده تولید می کند که سلول های سرطانی از آن تغذیه می کنند. با این حال این یک تصور اشتباه است.

محصولات لبنی کامل حاوی چربی های اشباع شده بالایی هستند. مطالعات نشان داده اند با مصرف بیشتر چربی های اشباع شده، خطر ابتلا به سرطان سینه 19 درصد افزایش می یابد بنابراین، انتخاب محصولات لبنی کم چرب با چربی اشباع کمتر گزینه بهتری خواهد بود.

طب سنتی چینی (TCM) می تواند سرطان سینه را درمان کند

اگرچه طب سنتی چینی (TCM) برای هزاران سال وجود داشته است، اما هنوز تحت آزمایشات بالینی مورد استفاده برای ارزیابی درمان مرسوم سرطان قرار نگرفته است. به این ترتیب، هیچ مدرک علمی قطعی برای اثبات موثر بودن طب سنتی چینی (TCM) وجود ندارد.

با این حال، طب سنتی چینی (TCM) در حال یافتن جایگاهی در درمان سرطان است - نه به عنوان یک درمان، بلکه به عنوان یک درمان حمایتی که به بیماران کمک می کند احساس بهتری داشته باشند و سریعتر بهبود یابند. به عنوان مثال، طب سوزنی به عنوان یک روش موثر برای مدیریت تهوع و استفراغ در طول درمان سرطان شناخته شده است و همچنین در کنترل درد پس از جراحی موثر است.

 ماستکتومی (برداشتن تمام پستان با جراحی) تنها راه درمان سرطان سینه است

هنگامی که سرطان به موقع تشخیص داده شد، فقط ناحیه سرطانی باید با جراحی برداشته شود. این بدان معنی است که بقیه پستان حفظ می شود. بنابراین ماستکتومی تنها گزینه نیست.

 پس از جراحی سرطان سینه، بازوی سمت آسیب دیده فلج می شود

با روش جراحی بهتر، جراحی سرطان سینه فعلی باعث ناتوانی بازو نمی شود.

همه کسانی که سرطان سینه تشخیص داده شود به شیمی درمانی نیاز خواهند داشت

هنگامی که سرطان سینه در مراحل اولیه تشخیص داده می شود، شیمی درمانی لازم نیست. جراحی (با یا بدون رادیوتراپی) می تواند تا 98 درصد به میزان بهبودی دست یابد .

به محض تشخیص سرطان سینه خواهم مرد

میزان درمان سرطان سینه به طور پیوسته در حال بهبود بوده است. با روش‌های درمانی جدید و بهتر، بیماران حتی با سرطان در مرحله پیشرفته زندگی طولانی‌تر و بهتری دارند.

توده های سینه در بارداری به دلیل تغییرات هورمونی است

تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند منجر به برآمدگی در سینه شود. اگرچه این معمولا بی ضرر است، اما سرطان سینه می تواند در دوران بارداری ایجاد شود بنابراین، اگر یک توده جدید ظاهر شد، باید به پزشک مراجعه کنید.

سرطان سینه مسری است

سرطان سینه به دلیل تغییر در سلول ها است نه به دلیل ویروس یا باکتری، بنابراین مسری نیست . از این رو، تقسیم غذا با فرد مبتلا به سرطان سینه یا در آغوش گرفتن او بی خطر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان